Tid  5 timmar 32 minuter

3,4
6,8

Visad 754 gånger, ladda ned 35 gånger

i närheten av Sant Cristòfol de les Fonts, Catalunya (España)

(En el blog, se accede a la traducción automática al castellano, galego y euskera) (In the blog, you can access the automatic translation into English and other languages)

(Garrotxa) Ruta mes de maig de 2015; 14 km; +330 -330; 5 hores. Excursió amb el següent itinerari: Càmping La Fageda, Centre Informació Can Serra, volcà El Croscat, volcà Santa Margarida, Sant Miquel de Sacot, Fageda d’en Jordà. Tipus de sortida: travessa circular; Dificultat: fàcil.

Hem començat a caminar al Càmping La Fageda, fem 100 metres de carretera fins al Centre d’Informació de Can Serra i comencem una de les diverses rutes senyalitzades. Estem sobre uns 580 metres d’altitud. A la totalitat del Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa hi ha 28 itineraris a peu que permeten visitar els indrets més interessants del parc natural. Es poden trobar a http://parcsnaturals.gencat.cat . El Pla pel Parc Natural va ser aprovat per la Generalitat el 1982. Al centre hi ha diversos espais per a reunions i xerrades sovint utilitzades per les escoles que hi porten els infants. També diversos plafons amb informació sobre el parc i el vulcanisme.

El primer tram, planer, és ombrívol i agradable. Parlàvem del 1009, quan Ramon Borrell III sobirà de la Catalunya vella eixamplava fronteres. En aquella època a Castella hi havia un comte, Sancho García; a Navarra era rei Sancho Garcés II i a Lleó Ramiro III. Uns eren comtes, altres reis. Quina és la diferència? La única diferència és si el seu paper era sobirà o no. Tots els esmentats eren sobirans del seu territori i això era important, encara que després s’ha volgut identificar el “regne” com un fet polític superior. Per exemple, el rei Felipe VI (actual rei d’Espanya) té aquest títol, però també altres com el de Rei de Jerusalem... ...