Moving time  2 timmar 44 minuter

2,6
5,2

Visad 111 gånger, ladda ned 7 gånger

i närheten av Villanueva de Viver, Valencia (España)

Villanueva de Viver - Fuente Pierres - Barranc de la Maimona - Fuente la Reina
COM ARRIBAR:
Des de València l’itinerari recomanat és: eixir per la V-21 direcció Sagunt per a enllaçar amb l'autovia A-23 direcció a Terol, fins a l'eixida 57 Barraques, on deixarem de l'autovia per a continuar per la Nacional 234 uns 900 metres, i després ens desviarem per la dreta per la carretera CV-207 que ens portarà directament fins a la localitat de Vilanova de la Reina, on comença la ruta.
DESCRIPCIÓ DE LA RUTA:
Arribarem al municipi de Vilanova de la Reina (Villanueva de Viver), seguint la carretera CV-207. Iniciarem la ruta caminant en direcció NO, per un camí asfaltat buscant la carretera, on ens desviarem per la dreta, i creuarem el Barranc de Majanes. On ens desviarem per l'esquerra per a seguir un camí asfaltat ascendent que ens portarà a: L'Ermita de Sant Martí. Seguirem en direcció est caminat per una pista de terra uns 400 m, i arribarem a una bifurcació, que serà punt en comú de tornada de la ruta, on ens desviarem per l'esquerra per una senda que ens porta fins una altra pista forestal, que seguirem uns 480 m, i arribarem a un encreuament on ens desviarem per l'esquerra camí del Savinar. Prompte el camí es converteix en una preciosa senda que seguirem per la dreta. Descendirem gradualment per esta bonica senda fins a la divisòria entre les províncies de Castelló i Terol. Seguirem unes marques de dos línies grogues per l'esquerra per un magnífic bosc de ribera fins a trobar en pocs metres la Font Pierres. Una font mig amagada situada en un admirable paratge, completament verd, envoltat d'àlbers, xops i oms que ens conviden a realitzar un descans. Tornarem sobre les nostres passes uns metres, per a continuar caminant en direcció sud per la senda que discorre paral·lela al Barranc de la Maimona. Este tram és veritablement preciós i selvàtic, envoltat d'arbres de ribera i una frondosa vegetació. Començarem a entreveure algun toll d'aigües netes. La senda és divertida, pujarem una rampa, la tornarem a baixar, passarem per una xicoteta pedrera i sortejarem un tronc creuat. A uns metres des del tronc arribarem a un pas habilitat amb una corda, que ens ajudarà a descendir-lo. Arribarem a altre magnífic toll i uns 150 m més endavant trobem un altre bassal. A més, el barranc queda encaixat entre paredasses calcàries dels quals s'han després alguns blocs de pedra, que haurem d'anar superant sense excessiva dificultat. A partir d'ací anirem deixant el barranc i el seu agradable murmuri de l'aigua. Ara anem en direcció SE. Passarem per un tranquil bosc d'ombria. I a uns 80 m arribarem a la carretera comarcal CV-207, que seguirem per la nostra dreta uns 160 m. Passarem per una bassa de reg. I en pocs metres arribarem al punt on ens desviarem a la dreta per una senda equipada amb baranes de fusta, que ens conduirà a la Font de les Mangranera. Un altre preciós paratge on podem prendre un respir i reomplir d’aigua les nostres cantimplores. Continuem en ascensió per a aplegar ràpidament el municipi de Fuente la Reina. Atractiva població, encimbellada a la part alta d'un espoló, que recorrerem durant un xicotet tram del nostre trajecte, fins al seu mirador. Enllaçarem novament amb la carretera comarcal CV-207, que seguirem uns 350 m i haurem d'estar atents a una obertura que hi ha en la tanca de protecció de la carretera, per on ens desviarem per una senda que descendeix pel vell camí i el PR que va des de Fuente la Reina a Vilanova de la Reina. Esta senda ens baixarà fins al barranc de la Graja que seguirem i creuarem, seguint la senda i el PR per l'altre vessant ascendint progressivament, fins al coll la Povil. Ací ens trobarem amb un encreuament de pistes. Nosaltres continuarem rectes en direcció oest. Passarem pel Barranc de la Ostera i en uns 570 m trobarem el paratge de la Pinada. Un admirable racó on a penes entra un raig de llum. Continuem caminant cap al O seguint la pista per la dreta, per a aplegar en 125 m al punt en comú de la ruta i tornem al poble desfent el camí de l’inici.
Atenció a causa del funcionament defectuós del GPS, poden trobar-se línies rectes causades per la pèrdua parcial del senyal o puntes estranyes que no són reals, per tant cal anar amb una poca precaució al seguir la ruta.
Si utilitzes el track, t’agrairia que feres una valoració de la seua utilitat.

========================================================================

COMO LLEGAR:
Desde Valencia el itinerario recomendado es: salir por la V-21 dirección Sagunto para enlazar con la autovía A-23 dirección a Terol, hasta la salida 57 Barracas, donde dejaremos de la autovía para continuar por la Nacional 234 unos 900 metros, y después nos desviaremos por la derecha por la carretera CV-207 que nos llevará directamente hasta la localidad de Villanueva de Viver, donde empieza la ruta.
DESCRIPCIÓN DE LA RUTA:
Llegaremos al municipio de Villanueva de Viver , siguiendo la carretera CV-207. Iniciaremos la ruta andando en dirección NO, por un camino asfaltado buscando la carretera, donde nos desviaremos por la derecha, y cruzaremos el Barranco de Majanes. Aquí nos desviaremos por la izquierda para seguir un camino asfaltado ascendente que nos llevará a: La Ermita de San Martín. Seguiremos en dirección este andado por una pista de tierra unos 400 m, y llegaremos a una bifurcación, que será punto en común de vuelta de la ruta, donde nos desviaremos por la izquierda por una senda que nos lleva hasta otra pista forestal, que seguiremos unos 480 m, y llegaremos a un cruce donde nos desviaremos por la izquierda camino del Sabinar. Pronto el camino se convierte en una preciosa senda que seguiremos por la derecha. Descenderemos gradualmente por esta bonita senda hasta la divisoria entre las provincias de Castellón y Teruel. Seguiremos unas marcas de dos líneas amarillas por la izquierda por un magnífico bosque de ribera hasta encontrar en pocos metros la Fuente Pierres. Una fuente medio escondida situada en un admirable paraje, completamente verde, rodeado de álamos, chopos y olmos que nos invitan a realizar un descanso. Volveremos sobre las nuestras pasas unos metros, para continuar andando en dirección sur por la senda que discurre paralela al Barranco de la Maimona. Este tramo es verdaderamente precioso y selvático, rodeado de árboles de ribera y una frondosa vegetación. Empezaremos a entrever algún charco de aguas netas. La senda es divertida, subiremos una rampa, la volveremos a bajar, pasaremos por una pequeña cantera y sortearemos un tronco cruzado. A unos metros desde el tronco llegaremos a un paso habilitado con una cuerda, que nos ayudará a descenderlo. Llegaremos a otro magnífico charco y unos 150 m más adelante encontramos otro charco. Además, el barranco queda encajado entre paredones calcáreos de los cuales se han desprendido algunos bloques de piedra, que tendremos que ir superando sin excesiva dificultad. A partir de aquí iremos dejando el barranco y su agradable murmullo del agua. Ahora vayamos en dirección SE. Pasaremos por un tranquilo bosque de umbría. Y a unos 80 m llegaremos a la carretera comarcal CV-207, que seguiremos por nuestra derecha unos 160 m. Pasaremos por una balsa de riego. Y en pocos metros llegaremos en su punto donde nos desviaremos a la derecha por una senda equipada con barandillas de madera, que nos conducirá en la Fuente de la Mangranera. Otro precioso paraje donde podemos tomar un respiro y rellenar de agua las nuestras cantimploras. Continuamos en ascensión para reunir rápidamente el municipio de Fuente la Reina. Atractiva población, encaramada en lo alto de un espolón, que recorreremos durante un pequeño tramo de nuestro trayecto, hasta su mirador. Enlazaremos nuevamente con la carretera comarcal CV-207, que seguiremos unos 350 m y tendremos que estar atentos a una apertura que hay en la valla de protección de la carretera, por donde nos desviaremos por una senda que desciende por el viejo camino y el PR que va desde Fuente la Reina en Villanueva de Viver. Esta senda nos bajará hasta el barranco de la Graja que seguiremos y cruzaremos, siguiendo la senda y el PR por el otra vertiente ascendiendo progresivamente, hasta el collado la Povil. Aquí nos encontraremos con un cruce de pistas. Nosotros continuaremos rectos en dirección oeste. Pasaremos por el Barranco de la Ostera y en unos 570 m encontraremos el paraje de la Pinada. Un admirable rincón donde apenas entra un rayo de luz. Continuamos andando hacia el O siguiendo la pista por la derecha, para reunir en 125 m en su punto en común de la ruta y volvemos al pueblo deshaciendo el camino del inicio.
Atención a causa del funcionamiento defectuoso del GPS, pueden encontrarse líneas rectas causadas por la pérdida parcial de la señal o puntas extrañas que no son reales, por lo tanto hay que ir con una poca precaución al seguir la ruta.
Si usas el track, te agradecería que hicieras una valoración sobre su utilidad.