Moving time  4 timmar one minuter

3,8
7,5

Visad 50 gånger, ladda ned 3 gånger

i närheten av Lluc, Baleares (España)

PER FAVOR, LLEGIU PRIMER EL TEXT DEL MEU PERFIL ABANS DE SEGUIR AMB LA DESCRIPCIÓ DE LA RUTA. GRÀCIES!

Tomir de nou. I de nou, la volta clàssica (amb l'afegit del tram a Coll Pelat) que mai l'he feta dues vegades iguals.

És una excursió que, en aquest sentit de la marxa (pel desnivell, pel terreny i per l'orientació) la qualifico de difícil. Quan la faig a l'inrevés em resulta més fàcil.

Comentar que els dos passos que marquen l'anada i la tornada (del Diable i del Cable) no són gens difícils de fer, però s'ha d'anar amb compte si –com avui– hi ha molta boira i humitat.

La volta la divideisc en:

A/INICI FINS ALZINAR DE SES COVASSES

B/DE SES COVASSES AL CIM DEL TOMIR (PER PAS DEL DIABLE)

C/TORNADA PEL PAS DEL CABLE

Deixem el cotxe en Menut, quasi al costat de la creu, per començar la ruta dirigir-nos primer per la pista que al poc abandonarem per adentrar-nos entre el viver forestal. Primer senda i després pista, en ascensió bona, fins al Coll Pelat, on tombarem direcció Binifaldó.

Travessarem un altre alzinar, deixant la pista que caminàvem. Seguirem la direcció que portàvem, seguint rectes. Passarem una porta, al Coll des Pedregueret (tornarem per ahí). Seguirem rectes la pista asfaltada a Binifaldó.

Una vegada a Binifaldó, tombem a la dreta, seguint la carretera vella de Pollença, on admirarem l'alzina d'en Pere. Sense pèrdua, davallarem fins la font de Muntanya i al poc, aplegarem a l'alzinar de Ses Covasses, on unes fites marquen l'ascens al Tomir.

B/DE SES COVASSES AL CIM DEL TOMIR (PER PAS DEL DIABLE)
Les fites marcaran la forta ascensió. El paisatge s' enfosqueix i hem d'anar avançant i ascendint "cap a la nostra esquerra" (direcció sud-oest)

Ensopeguem amb la primera rosseguera. Aquí hi ha dues opcions: una més fàcil és anar pujant seguint les fites cap a la dreta i cap amunt. L'altra opció (que he fet jo), més dura, que segueix el sentit de la marxa i que bruscament tomba a la dreta seguint i ascendint la rosseguera, fins que ensopeguem amb unes fites que marquen la "senda". Aquesta part, que precedeix el Pas del Diable, em resulta particularment dur.

Tombem a l'esquerra (quan trobem les fites) per anar situant-nos als peus del Pas del Diable. Es fa ràpid i no és gens complicat, però amb la roca esvaradissa, s'ha d'anar amb molta cura.

Una vegada superat el pas, anirem tombant a ponent. El Serral Gros, a la nostra esquerra, marcarà la pedregosa ascensió.

Aquesta pujada es fa llargíssima, però te tot el sabor d'un trekking pirenaic. L'odie i m'encanta alhora! XD. A més, avui, amb la espessíssima boira que m'ha anat acompanyant des del final del Pas del Diable, la pujada ha sigut molt feixuga.

Quan ja no es veia res, he ensopegat amb la Cava del Tomir (1.082 mts.), la qual cosa indicava que ja em faltava poc per al cim.

C/TORNADA PEL PAS DEL CABLE
El cim avui era un poema, ja que no es veia a més de 2 mts. A poc a poc ha anat alçant-se la boira i el camí de tornada s'ha fet una mica més ràpid.

Seguint la vora del penyasegat, seguint la cresta, anirem veient el regall de fites que ens portaran, quasi sense adonar-nos-en a l'inici del Pas del Cable. El baixarem i a partir d'aquí és on la baixada es posa perillosa: un desnivell infernal amb una aixafada molt mala i inestable.

En un momemt donat, la ruta tombarà a l'esquerra, envoltant sense agredir, la resta de la rosseguera.

Davallarem fins aplegar devora l'embotelladora, i d'ahí, al Coll des Pedregueret de nou, on desfarem el camí fet abans. En Coll Pelat, tombem a la dreta i d'ahí, a l'inici.

Salut, camí i muntanya.

vatten

Font de Muntanya

Crossroads

Passar porta i a 25 mt, desviar a dreta.

Seguir fites.

Cap al Pas del Diable. Aquí ens podem desviar a la dreta (millor)

Rosseguera

Fites

Es pot anar, més planet, seguint aquella fita.

Cap al Pas del Diable.

Risk

Inici Pas del Diable. Aneu amb cura.

Pas del Diable des de dalt. No és complicat, però s'ha d'anar amb cura.

Seguir fites

Pujada al cim. Seguir fites.

Pujada

Ruin

Cava de neu del Tomir

berg

Puig Tomir

Desviament Oest, dreta, al Pas del Cable

Risk

Inici Pas del Cable (és fàcil, però anau amb compte)

Pas del Cable (baix) No és difícil, però anau amb compte.

utsikt

Panoràmica

Pas, seguir fites.

NO SEGUIR ROSSEGUERA: desviar per senda esquerra.