Tid  2 timmar 32 minuter

2,7
5,4

Visad 19 gånger, ladda ned 0 gånger

i närheten av La Mora, Catalunya (España)

Aquesta ruta és una variant d'una altra que ja vaig compartir i que vam fer en 2017 per a pujar al cim de Sant Simplici, petita muntanya de tan sols 111 metres però un dels miradors naturals més increïbles del Baix Gaià, i de tot el Tarragonès.

Veure ruta

En aquesta ocasió l'hem completat amb la visita a la pedrera romana del Mèdol.

”La pedrera romana del Mèdol és una gran foia, o conca, coneguda com el Clot del Mèdol, de més de 200 metres de llargada i una amplada d'entre 10 i 40 metres, produïda per la constant extracció de pedra calcària –molt freqüent a la zona– en època romana per construir els edificis més importants de Tàrraco. Al centre de la pedrera s'alça una agulla de pedra no excavada. La seva gestió depèn del Museu d'Història de Tarragona.
El trasllat dels carreus a la ciutat es va realitzar a través de la Via Augusta, molt propera a la pedrera. Hom calcula que de la pedrera es van extreure, aproximadament, uns 50 mil metres cúbics de pedra.”

Sortim de la urbanització de la Mora pel camí que voreja el Bosc de la Marquesa al qual s'accedeix per la confluència del Carrer del Baix Llobregat i el Carrer del Baix Camp al costat de l'entrada de servei del cámping Torre de la Móra.
Passem sota la via del tren, creuem, amb cura, l'antiga N-340 i, després de passar sota l'A-7 i l'AP-7, prenem el Camí del Mas Vell fins a arribar al Mas Cosidor.
Continuem camí entre pedra seca i camps de conreu fins arribar a un desviament on deixem el camí que va a El Catllar i prenem un altre a la dreta (WP 14) per, a pocs metres, girar cua de nou a la dreta (WP15) en direcció Sud cap el Mas Vell.
Passem al costat del Mas Vell i continuem fins arribar a un coll proper i girem per a pujar còmodament en direcció Sud fins al turó de Sant Simplici.
Gaudim de les espectaculars vistes i baixem per un corriol gairebé vertical en alguns trams fins a recuperar la pista per la qual havíem pujat fins al Mas Cosidor (camí de Mas Vell, WP07).
Des d’aquí ens acostem a la propera pedrera del Mèdol per visitarla i tornem, passant pel pont sobre l’autopista, per arribar al punt de sortida.

Salut!

13 Refugi

Crossroads

14 A la dreta

Deixem el camí del Catllar...

15 A la dreta

Tornem a girar en direcció Sud...