Tid  5 timmar 15 minuter

3,0
5,9

Visad 10830 gånger, ladda ned 819 gånger

i närheten av Saldes, Catalunya (España)

Ruta circular que ens permetrà ascendir als principals cims de la Serra d’Ensija: la Gallina Pelada, el Pla de les Tores, la Creu de Ferro i el Serrat del Voltor.
L’inici d’aquesta ruta és al petit aparcament que hi ha a la carretera B-401, és una pista asfaltada que es troba passat Vallcebre, a uns 7 quilòmetres en direcció a Saldes; també hi ha uns rètols que ens indiquen la zona de pícnic de la Font Freda.
Seguint els senyals del costat de la carretera comença el camí fins a la Font Freda. Des de la Font, sortim cap a la dreta seguint les marques grogues de PR o seguint les fites, per un camí que puja per entremig del bosc.
Al cap de poc ja trobem el torrent de la Font d’Ensija, és una zona molt pedregosa. El camí que puja molt decididament va vorejant la zona més pedregosa i guanyem força desnivell en poca estona. Mentre anem pujant, la magnífica panoràmica del Pedraforca queda al darrere nostre .
Arribem al gran Prat de les Planelles. Des d’aquí tenim una bona visió, al fons veiem la Gallina Pelada. Seguim pel mig del prat directament fins arribar al Refugi d'Ensija (Delgado Úbeda).
Després d’esmorzar, continuem el camí molt evident que va pujant fins un collet i després d’un parell de rampes arribarem al Cim de la Gallina Pelada (2317m), des d'on es té una fantàstica panoràmica de la cara sud Pedraforca, del Comabona, el Cadi, Rasos de Peguera etc... també podrem contemplar, cap a l’est, la resta de la Serra d’Ensija, amb els diferents punts per on passarem. Ja comença a pujar la boira,
Per tornar, desfem el mateix camí fins el collet, on comencem a pujar i seguinr la cresta de la carena (la boira ens impedeix les bones vistes). Primer arribarem al Pla de les Tores (2281m.) i seguint, al cap d'una estona, arribarem al cim arrodonit de la Creu de Ferro (2286 m).
Aquí seguim per la carena continuant cara avall fins que arribem als colls del Pla d'Ensija i al Serrat Vo.
Ara ja només ens falta pujar al cim més oriental de la Serra d'Ensija no és pas el més alt, però sí un dels més destacats: és el Serrat del Voltor (2261 m.) un penyal que s'eleva decididament sobre el gran altiplà.
Per accedir-hi, el camí va pujant per entremig del bosc, fins i tot ens cal fer alguna petita grimpada. Dalt d'aquest turó escarpat hi ha el que queda d’un vèrtex geodèsic.
Tornem al coll del Serrat Vo i aquí seguim les indicacions i comencem a baixar pel Barranc de les Lloberetes, és un barranc abrupte i ombrívol, on el pendent és bastant pronunciat i el camí força pedregós, apart d'això no presenta cap més dificultat..
Anem seguint el barranc fins que desemboca a la carretera. Girem a l’esquerra i seguim pel camí del costat la carretera fins on tenim el cotxe donant per acabada aquesta entretinguda i magnífica caminada.
Salut i bona caminada!!!

utsikt

Les Planelles

vindskydd

Refugi d'Ensija (Delgado Úbeda)

Flod

Torrent Llobateres

Torrent Llobateres, pal indicador

29 kommentarer

• Bild av joboix

joboix 2016-okt-08

Molt bona ruta per la Serra d'Ensija i amb molt bones vistes del Pedraforca.

• Bild av peremagria

peremagria 2016-dec-02

Aquesta es una de les rutes de muntanya més atractives del Berguedà, ja que si be es molta la gent que ha pujat i puja al Pedraforca, la Serra d’Ensija i el seu pic de La Gallina Pelada, es molt recomanable anar-hi per gaudir d’una visió ben diferent de la que tenim i hem vist sempre del Pedraforca.
    Hem pujat varies vegades a la Serra d’Ensija i sempre passant pel bucòlic poble abandonat de Peguera, la Roca Gran de Ferrús, la Roca Blanca i acabant assolint la màxima altitud al Pic de la Gallina Pelada.
    Aquesta ruta es del tot diferent i es passa pel bonic poble de Vallcebre, i te l’ avantatge que essent circular, pots accedir a tots els pics de la carena, com son el Pla de les Torres, la Creu de Ferro i el mirador per excel•lència que es el Serrat del Voltor, que desprès d’una petita grimpada s’arriba a un magnífic balcó-mirador de tota la Serra.

La baixada es espectacular, doncs sempre per dins del Torrent de les Llobateres fa que et sentis com si fossis l’aigua que provinent dels cims, tinguis presa per arribar a la vall tot fent salts, rèbols, zones de rierencs... fins a la carretera ben aprop de l’inici d’aquesta esplèndida sortida.

No oblideu al retorn parar per visitar el poble de Vallcebre, d’un encant molt especial i on s’hi menja molt be.

JEP BOIX 2016-dec-02

Gràcies pels teus comentaris i la valoració. Tens tota la raó en el que dius del menjar, "ens vam posar les botes"!!!

• Bild av lorri

lorri 2016-dec-29

Una ruta fabulosa que et vam copiar el mes passat. És una ruta de bon fer i amb unes vistes molt atractives de la Catalunya Central amb la imatge a tocar del gran Pedraforca. Segurament, i curiosament, des de la Gallina Pelada, a tocar del Pedraforca és on es veu menys que és el Pedraforca perquè és el perfil que no es gaudeixen els Pollegons. Curiós, el Pedraforca es veu de tot Catalunya menys de la Gallina Pelada que és la seva veïna. Una gran ruta, Jep.

JEP BOIX 2016-dec-29

Gràcies lorri. Comparteixo aquesta opinió i agraeixo la teva valoració. Així dóna gust compartir. Salut!

• Bild av biski83

biski83 2017-jun-20

perdona, no soy catalan. y tengo una mano lesionada. tiene algún paso complicado en el que usar las manos? gracias

JEP BOIX 2017-jun-21

Hola biski83, Si, puedes hacer la ruta perfectamente si no subes al Serrat del Voltor que es el único sitio donde necesitarías las manos para subir.

• queralt94 2017-jul-18

Hola Jep, creus que es podria fer igual de bé aquesta ruta a la inversa?
    Moltes gràcies!

JEP BOIX 2017-jul-18

I tant que si, no li veig cap problema. Si la fas que la gaudeixis. Ja la comentaràs.

• Bild av silvia muntane

silvia muntane 2018-maj-27

I have followed this trail  verifierade  View more

Molt bona ruta, gràcies Jep Boix

• Bild av Antonia Freixas

Antonia Freixas 2018-jul-15

m'ha encantat la ruta. Les vistes són espectaculars i no ofereix molta dificultat.

JEP BOIX 2018-jul-15

Moltes gràcies Silvia i Antonia , per la vostra valoració. Celebro que hàgiu gaudit d'aquesta bonica sortida. Així dóna gust compartir. Salut!

• j.gamez 2018-sep-05

Hola Jep,
    vull fer aquesta ruta aquest diumenge però la previsió no es gaire bona. Creus que la baixada pel torrent es molt perillosa amb pluja?
    Gràcies!

JEP BOIX 2018-sep-05

Hola j.gamez, no et puc ajudar perquè jo sempre l'he baixat amb poca o sense aigua. Salut!

• Bild av Antonia Freixas

Antonia Freixas 2018-sep-06

Jo crec que amb aigua seria perillosa

• Bild av manuel haba

manuel haba 2018-sep-11

Me ha parecido preciosa y espectacular. La bajada también aunque hay que ir con cuidado. El Serrat de Voltor con algo de respeto. Para mi perfecta. 😊

I have followed this trail  verifierade  View more

JEP BOIX 2018-sep-11

Hola Manuel Haba, m'alegro de que hagis gaudit d'aquesta ruta! Gràcies pel comentari i la valoració. Saludos.

• susiima 2018-nov-26

Salutacions Jep.
    Segueixo força rutes teves i com sempre et veig acompanyat dels gossos m'agradaria preguntar-te si veus viable realitzar la gallina pelada hivernal des de la font freda amb gos. Està acostumat a fer alta muntanya però desconec si les condicions de neu poden suposar cap inconvenient.
    Moltes gràcies i salut!

JEP BOIX 2018-nov-26

Hola susiima.
    Els gossos s'ho passen molt bé amb la neu, sempre que no hi hagi molt de gruix. Salut!

• CarlotaRunner 2019-mar-05

Bon dia, volia preguntar un parell de coses: és apta per algú amb vertigen? Ens podem trobar neu/gel aquesta època de l'any, cal anar equipats? Gràcies

JEP BOIX 2019-mar-05

Hola Carlota, la ruta jo crec que no te cap problema pels que pateixen vertigen i per la neu jo de tu m'informaria al Refugi Serra d'Ensija: https://www.feec.cat/refugi/refugi-serra-densija/

• CarlotaRunner 2019-mar-05

Gràcies pels consells i aclariments!

• urriconill 2019-mar-22

La vaig fer ahir i perfecte. Gran ruta. Apuntar que per baixar del Serrat del Voltor es necessiten crampons per les plaques. Merci!!

JEP BOIX 2019-mar-22

Gràcies pels teus comentaris i aclariments i també per la teva valoració. Salut urriconill!

• mpwp 2019-maj-08

Very beautiful views.

JEP BOIX 2019-maj-08

I'm glad you enjoyed this route! Thank you for the rating. Health!

• Bild av Quim1980

Quim1980 2019-aug-24

Magnífica ruta! M'ha agradat molt!

JEP BOIX 2019-aug-24

M'alegro Quim1980, de que hagis gaudit d'aquesta ruta. Salut!