Tid  5 timmar 10 minuter

3,2
6,4

Visad 25 gånger, ladda ned 0 gånger

i närheten av Sant Privat d'en Bas, Catalunya (España)

Una de les moltes boniques excursions que es poden fer cap a la Serra del Puigsacalm des de la Garrotxa, concretament des del terme de Sant Privat d'en Bas.

Sortim de la zona del Pla d'en Xurri i inicialment anem resseguint la riera de Sallent, passant per les Gorgues de Ca l'Amat. A continuació ens equivoquem i pugem massa drets (en aquest punt cal seguir camí a la dreta fins enllaçar amb el track). Creuem la riera per una passera de fusta i iniciem el camí de les Escales, en fort pendent: després d'un primer tram d'aquest camí, ens acostem fins al mirador de la base del Salt de Sallent, avui glaçat. Retornem al camí de les Escales, i seguim pujant en fort pendent. En arribar a la tanca que marca el final d'aquest ascens, prenem un camí en lleguer descens, fins situar-nos just a sobre de l'inici del caient del Salt de Sallent, i a continuació seguim fins el mirador superior.

Anem a buscar una pista ampla, que ens portarà en pujada -de menor pendent- fins a l'ermita de Santa Magdalena del Mont, situada en un bonic paratge herbat, als peus del Puigsacalm, amb bones vistes de l'Alta Garrotxa i els Pirineus orientals.

Des de Santa Magdalenta baixem pel dret, per un camí que va fent ziga-zagues, passant pel curiós paratge religiós de les Olletes i per boniques fagedes.
Provisioning

Flod

Gorges de Ca l'Amat

parkering

Inici i fi (Pla d'en Xurri)

Les Olletes

utsikt

Mirador del Salt (inferior)

Mirador del Salt (superior)

Riera de Sallent-Inici Camí de les Escales

Rètol Baga de les Olletes

Rètol Sta. Magdalena

utsikt

Salt de Sallent (St. Privat)

Santa Magdalena (i refugi)