Ladda ned

13 oktober 2021

oktober 2021

Visad 25 gånger, ladda ned 0 gånger

i närheten av Porqueres, Catalunya (España)

Ascenció a l'ermita de Sant Patllari des de l'estanyol del Vilar, baixada i volta al Llac de Banyoles.
Itinerari fàcil i sense complicacions. La major part de l'itinerari de pujada i baixada a l'ermita de Sant Patllarí es fa per pista i seria factible efectuar-lo amb BTT així com la volta al llac evidentment, si be alguna trams de pista són força pedregosos.
El mirador de Sant Patllarí no és excepcional i es troba a faltar un bon mirador sobre l'estany de Banyoles, però és difícil tenint en compte que tot l'itinerari discorre per bosc.
A dalt, des de l'ermita sí que es pot veure una bona panoràmica des de Rocacorba fins al Canigó i les Alberes.
Donant la volta al llac, ens arribem a Sant martirià que és un molt bon mirador del Llac de Banyoles i també passem per l'anomenat mirador de l'estany, que permet una visió parcial del llac.
Cal dir també que al costat de l'ermita hi ha una part de l'edifici dedicat a refugi lliure amb una planta baixa amb llar de foc i un primer pis de fusta sense res més.
Parkering

Insjö

Estany Banyoles

Monument

Pesquera de Coromines (Cap de Bou)