1,3
2,5

Visad 1536 gånger, ladda ned 34 gånger

i närheten av Masía de Mollet, Valencia (España)

RUTA CIRCULAR FONT D’EN PLENES

Per començar la ruta hem d’agafar la carretera CV-160 en direcció a Sant Joan de Moró, fins al punt que a l’alçada del Barranc de la Parra i a mà dreta, ens trobem la capella del Sant Miquelet.
Ací, segons les indicacions marcades allí mateix, hem de continuar pel GR 33 en direcció Bassa de les Oronetes – Font de Plenes, de manera que seguim el camí per darrere de la capella. Aquesta senda es fa estreta al cap de ben poca distància, i continua per l’esquerra, segons indiquen la fletxa que trobem en una estaca i la marca del GR. A l’esquerra també tenim l’antiga bassa del molí de Justo, que encara conserva restes de les seues canalitzacions.
El camí s’encara ara cap avall, i continua marcat pel GR. Ben prompte creuem el barranc que fins ara haviem vorejat per la dreta, de manera que el vorejem per l’altra banda. Més endavant el tornem a creuar, i així dues vegades més, fins que veiem una altra fletxa en una paleta de fusta; és aleshores que comença una pujada i deixem enrere el barranc.
Tot seguit de la pujada la senda torna a davallar; ens trobem un altre barranc, que també creuem, i continuem ara amunt fins que passem per davant mateix de la porta d’un mas. Amb això, el caminet ens condueix a un pinar, i de seguida podem veure una altra vegada el barranc a la nostra dreta. Podem observar dues o tres figueres al llit del barranc, cosa que ens indica que imediatament després de creuar-lo es troba la Font d’en Plenes.
Passem per davant d’aquesta i, segons indica la fletxa, la senda continua amunt, primer ampla i després més estreta. A poc a poc arribem al Mas de Benet, passem per la mateixa porta; el camí es torna a fer més ample i fa corba cap a la dreta. Si alcem la mirada, enfront veiem la muntanya del Mollet.
El camí ara baixa, és ample i molt bo (és una pista de cotxes). Passem per la part de darrere d’un altre mas.
Continuem amb unes vistes precioses, ja que estem al punt més alt.
Ara sí, cal que no ens despistem en aquest punt: Hem de fixar-nos bé a la nostra dreta i localitzar un pi cremat. Tot seguit, cal que busquem una senda molt petita, mot estreta, la qual tot i que està assenyalada amb una paleta de fusta, no es veu al primer cop d’ull. Així és també convinent que ens fixem en què hi ha un bassot, i que passarem pel costat d’aquest. Si estem atents, encara podem trobar les marques de l’antic GR, i en seguir-les per una pista molt estreta i molt de baixada, que molt prompte comença a vorejar per la dreta uns bancals treballats, fem cap a una senda ja més ampla que continua baixant. Arribem a un punt on hi ha marcat l’itinerari per anar a la Font de Mallorca, però nosaltres agafem la direcció contrària, cap a la dreta, de manera que la pista que s’ha fet ara molt ampla i que voreja la carretera CV-160, ens condueix al punt de partida.