Tid  59 minuter

1,4
2,8

Visad 99 gånger, ladda ned 7 gånger

i närheten av Castelnou, Occitanie (France)

El Roc de Mallorca és un cim de 443 metres d'altitud situat a la Catalunya Nord i pertanyent al terme comunal rossellonès de Castellnou dels Aspres.

Està situat al sud i damunt mateix del poble de Castellnou dels Aspres. Estava coronat per una torre des de la qual s'havien llançat atacs al poble i al castell de Castellnou, però de la que ara no en queda cap resta.

El seus ascens és força fàcil i ràpid, podem començar l'excursió al mateix poble de Castellnou, on hi trobem aparcaments de pagament o començar on vaig fer-ho jo, a un aparcament que hi ha a tocar d'un mirador de Castellnou dels Aspres, a menys de 2 quilòmetres del poble.

Des d'allà mateix en surt un sender que ens puja suaument fins una pista que de forma molt fàcil i sense pèrdua possible, ens porta fins el capdamunt del Roc de Mallorca. Ara una esplanada sense vestigis de construccions antigues, i que domina el poble de Castellnou, que ens queda sota mateix.

Baixarem del Roc de Mallorca, per un corriol que baixa amb molta força per la banda contrària per on haviem pujat. Tot el descens fins el poble de Castellnou és força pronunciat, així que haureu d'anar amb una mica de compte de no relliscar.

Ja rodejats per vegetació arribem a l'entrada del preciós poble medieval fortificat de Castellnou dels Aspres, actualment un lloc molt turístic, on en destaca el seu Castell del vescomte de Castellnou.

Creuarem tot el poble pel bell mig i en sortirem per la portalada d'accés que ens deixa al davant de l'església de Nostra Senyora; la rodejarem i seguirem per la carretera asfaltada uns metres fins a trobar un corriol que baixa a l'esquerra.

Seguirem baixant per aquest corriol fins a trobar una cruïlla amb una pista que seguirem a la dreta, i que a la seva vegada, ens portarà fins una altra pista asfaltada, que prendrem un petit tros, fins que veurem un petit corriol que surt a la dreta i que puja amb força vers el mirador de Castellnou dels Aspres, ja a tocar del lloc on haurem aparcat el nostre vehicle.
utsikt

Castellnou des Aspres

Església de Notre Dame

Crossroads

Seguir per la pista de la dreta

Agafem corriol que puja a la dreta