Ladda ned

Registrerad

augusti 2022

Skicka till din GPS

Ladda ned leder från Wikiloc direkt till din Garmin, Apple Watch eller Suunto.

Skaffa Wikiloc Premium Uppgradera för att slippa annonser
Skicka till din GPS Skicka till din GPS
Var den första som applåderar
Dela

Visad 84 gånger, laddats ned 7 gånger

i närheten av San Juan de Plan, Aragón (España)

Volta circular que ens permetrà assolir 2 tresmils d`una tacada desde les Bordes de Viadós.
Per arribar al lloc d`inici, una carretera/pista en bon estat, ens mena de San Juan de Plan fins aparcament, a les bordes de Viadós, just sota el refugi de Viadós.
Ens dirigim cap al refugi de Viadós, que el deixem a la dreta, tot anant a buscar un corriol fressat, amb marques verdes. Transcorre per dins el bosc primer i després per lloms herbats. Pujada però tampoc cap cosa de l`altre món.
Arribem a la Cabana del Sarrau, amb grans vistes del massís del Posets just a la dreta de la pujada.
Seguim corriol amunt per lloms herbosos i a estones pedregosos. Passem per la zona anomenada Las Trallas, lloms herbosos i de bon fer, fins assolir el Collau Señal de Biadós.
Arribats al coll, a l`esquerra ens marxen 2 corriols. Nosaltres agafarem el de la dreta, que a estones mal marcat, es redreça i ens porta cap als peus del Punta Sabre. Pel camí de l`esquerra hi tornarem després d`haver fet cims.
En aquest punt, al coll, la pujada s`intensifica i a estones amb les mans, ens anem acostant cap a unes parets que semblen infranquejables. Tocarà grimpar facilment i amb bones preses fins assolir la carena que ens portarà al Punta Sabre. Carena/cresta facileta però a estones amb "pati" a banda i banda, per tant, alerta.
Assolim fàcilment el cim del Punta Sabre. Grans vistes de la zona del Posets i el pròxim repte, el Bachimala.
Ara ens toca passar la cresta que uneix el Punta Sabre amb el Bachimala. Facileta també pero a estones també amb "pati". Passem pel Puerto Bachimala, subcim de 3122 mts i acabem d`arribar al Bachimala/Schrader de 3177 mts i sostre de la ruta. Cim ample i espaiós que ens permet recuperar forces i gaudir d`impressionants vistes: Culfreda, Punta el Puerto la Pez, Posets, Aneto, Mauberme a la llunyania, és un no acabar.
Deixem el cim i continuem amb la mateixa direcció que hem arribat. Tot carenant fins arribar a l`inici d`una tartera de bon baixar. Des d`aquí mateix podem contemplar sota nostre els Ibons de Bachimala.
Acabada la carena i per camí fressat, passarem per sota la cresta que hem fet de pujada i arribarem altre cop al Collau Señal de Viadós, pel camí que ens quedava a l`esquerra de pujada. Atravessem el coll i ens despengem pel Barranco Señal de Viadós. Baixada dreta però ben fresada i de bon fer. Al final de la vall passem per la Cabana d`Añes Cruzes i enganxem el GR11. Sols ens queda seguir-lo una bona estona en pla/baixada, tot gaudint de l`inmens Posets que ens queda ben bé a sobre. Arribem a les Bordes de Viadós i tot seguit a l`aparcament on hem iniciat la ruta.
Ruta sense passos gaire tècnics. Sols la grimpada cap al Punta sabre i la posterior cresta, però crec que sols hi ha algun pas de II. Res de l`altre món si s`està avesat a grimpades.
Salut i muntanya!!!!
Bergstopp

Bachimala o Schrader (3177 mts)

• Bild av Bachimala o Schrader (3177 mts)

Bordes de Viadós

• Bild av Bordes de Viadós

Cabana d`Añes Cruzes

• Bild av Cabana d`Añes Cruzes
Tancada però amb finestra oberta en cas d`emergència

Cabana el Sarrau

• Bild av Cabana el Sarrau
Bergspass

Collau Señal de Viadós

• Bild av Collau Señal de Viadós
Risk

Cresta del Punta Sabre cap al Bachimala

• Bild av Cresta del Punta Sabre cap al Bachimala

Final de la baixada per la tartera

• Bild av Final de la baixada per la tartera

• Bild av Grimpada cap al Punta Sabre

Las Trallas

• Bild av Las Trallas
Lloc on als mapes surt amb aquest nom
Bergstopp

Punta del Sabre (3134 mts)

• Bild av Punta del Sabre (3134 mts)

Puerto Bachimala (3122 mts)

• Bild av Puerto Bachimala (3122 mts)
Sembla un cim secundari que surt a algun mapa.
Fjällstation

Vistes dels Ibons de Bachimala

• Bild av Vistes dels Ibons de Bachimala
Utsikt

Vistes de la cresta feta