Ladda ned

Registrerad

januari 2022

Livespårning

Dela dina platser med nära och kära under en aktivitet.

Skaffa Wikiloc Premium Uppgradera för att slippa annonser
Livespårning Livespårning
Var den första som applåderar
Dela

Visad 48 gånger, laddats ned 0 gånger

i närheten av Taradell, Catalunya (España)

Caminada per l'est de la comarca d'Osona, dins el municipi de Taradell, als contraforts de la plana de Vic amb les Guilleries i a la falda del Montseny.

La proposta és una caminada que he anomenat l'olla de Mansa, ja que el track és circular i discorre en sentit horari per la Vall de Mansa, pagesia important del lloc.
Limitada per les Planes del Bou al nord, els cingles de l'Enclusa i la Collada de Mansa a l'est, i el Puiggrifó, el coll de Taradell i la serra de Vallmitjana al sud.
Des del coll de Taradell una serra de roques encinglerades s'esten en direcció nord-oest fins al turó del Castell de Taradell o d'en Boix.

L'indret també és conegut en el mon del motor pel tram de Rallye de la carretera de la Roca (B-520), que va des de Taradell fins a Viladrau passant pel coll de Mansa, amb un traçat tortuós seguint la orografia del terreny.

Sortim de Taradell, al lateral de la carretera B-520 i enfilem suaument per asfalt cap a la urbanització de la Roca, seguint les traces blanques i groques dels sender de petit recorregut PR C-42.
Deixem l'asfalt i agafem el camí de la Codina, on vora la casa un camí trinxat ens acosta a l'ermita romànica de St Quirze de Subiradells, a l'extrem sud de l'urbanització de la Roca.
Pugem vorejant la urbanització i seguint el torrent de Sta Eugènia fins a l'Hostalet del Bou, i seguim la pista ampla que porta a Puiglagulla. Més amunt en el collet on hi ha un encreuament de camins agafarem el corriol del mig que s'enfila pel mig del bosc.

Anem agafant alçada fins a sortir a la cinglera de conglomerat blanc sobre vermell, típica de les Guilleries, que cau per un cantó a les envistes del collet dels Tres Termes i Puig-l'Agulla, i per l'altra a la Vall de Mansa, i s'allarga acabant a la punta rocosa de l'Enclusa (també anomenada el Bou), de 866 m d'alçada. Bones Vistes a 360 º de la plana de Vic, Montseny i Guilleries.

Un baixador entre les roques de la cinglera de Mansa ens permet desgrimpar fins a les cuines d'en Rocaguinarda, baumes-coves famoses perquè hi feu refugi el Bandoler al segle XVII. Seguim fins a la punta de l'Enclusa, coronat per la Bandera, un vèrtex geodèsic i una torre de guaita dels ADF.
Desgrimpada complicadota enmig del roquetar penjat i seguim un corriol sorrenc (alerta relliscades) que baixa amb força pendent fins a la collada de Mansa o del Vilar.

La collada és travessada per la carretera B-520 i en surten diferents camins i corriols. Seguim la pista que baixa a la dreta per la antiga carretera de Mansa i aviat girem a l'esquerra per corriol que enfila pel mig del bosc suaument fent una marrada per la fondalada i mes fort fins a arribar al turó del Castell, enllaçant amb el camí que ve del coll de Taradell.

El Castell medieval de Taradell conegut també com el castell d'en Boix és un castell termenat del segle IX en runes de dimensions reduïdes, però restaurat i consolidat les restes visibles. Està construït sobre un inmens roquer semblant al del castell de la Popa, a Castellcir.

Baixada del turó del castell per corriol sorrenc fins al fons de la vall. Travessem la riera de Mansa vora la finca molt cuidada de Masgrau i, pel lateral de la carretera B-520, arribem al punt d'inici.

Volta força complerta en entorn magnífic i bones vistes pels volts de Taradell.