Tid  5 timmar 2 minuter

3,0
6,0

Visad 218 gånger, ladda ned 14 gånger

i närheten av Juncosa, Catalunya (España)

En arribar a la Juncosa del Montmell, agafem la carretereta asfaltada que porta a Aiguaviva fins que arribem al Coll d’Arca, on podem deixar el cotxe, en un espai que hi ha a la dreta de la carretera. Hem fet un diferent, original i exigent recorregut pel Montmell, que hem començat al Coll d’Arca, seguint per la Cresta del Gall, pujant a la carena, passant per la Creu i la Talaia, baixant a trobar el Pi de les Tres Soques i seguint per l'obaga i Cal Magí Vidal, el que ens ha permès constatar la gran diferencia de vegetació que hi ha entre les dues cares del Montmell.

Hem començat el recorregut, sortint de l'aparcament tot remuntant per un tallafocs que tenim a l’altra costat de carretera, passem per un primer turonet i continuem fins un segon turo, d’on a la dreta ja podem veure el poblet d’Aiguaviva i al fons les muntanyes de Montserrat, seguim uns metres fins a trobar una bifurcació (WP 1) i poc mes endavant un encreuament amb un pal indicador, avui sense cap indicació (WP 9) que es el punt d’inici i on tancarem el cercle per repetint el tram inicial, tornar al cotxe. Al encreuament agafem el corriol de l’esquerra, estret i a estones una mica tapat, pel que pugem per una rasa anem a enllaçar amb el sender conegut com la Cresta del Gall, que transcorre per la cara sud del Montmell i arriba a un encreuament (WP 2) prop de l’àrea recreativa forestal del Montmell i a tocar de l’església nova de Sant Miquel (en ruïnes). Pugem fins el collet que separa el Montmell del Puig de les Forques i girem a la dreta per un camí, que aviat es torna en corriol i arriba a la bonica i restaurada Església Romànica del Montmell (WP 4), a la que es pot entrar. Seguim pujant pel costerut i tècnic corriol pel que arribem fins a la Creu, després de passar propers a les ruïnes del Castell del Montmell, seguim caminant per la carena gaudint d’unes privilegiades panoràmiques, fins arribar a la Talaia del Montmell (WP 5), que amb els seus 861 metres, es el punt mes alt del recorregut. Comencem a baixar i arribem a un nou encreuament senyalitzat (WP 6), on anem a l’esquerra, fent un tram de forta i pedregosa baixada i arribem (WP 7), a l’espectacular Pi de les Tres Soques, seguim baixant i comprovant la gran diferencia de vegetació que hi ha entre la solana que hem fet fins el WP 6 i l'obaga per on transitem ara. Arribem a un nou encreuament senyalitzat, on anem a l’esquerra, direcció a l’Area Recreativa per un bonic, ombrívol i planer sender, pel que anem trobant indicador informatius de les diferents espècies vegetals que hi ha per la zona. Mes endavant (fita a la dreta), girem sobtadament a la dreta i seguim un tapat corriol fins a sortir a un camí més ample, a pocs metres d’arribar al Mas de Cal Magí Vidal, girem a la dreta per un sender que ens porta a una antiga pedrera i arriba a la carretera al Coll de Can Magí Vidal. Agafem una pista que surt a la dreta i en el següent trencall també anem a la dreta, mes endavant, deixem la pista en un revolt a l'esquerra agafant un corriol a la dreta que fa de drecera i torna a trobar la pista, la seguim per la dreta fins que mes endavant (pal indicador), la tornem a deixar per agafar un corriol a la dreta que ens remuntarà fins a la carena, a l’encreuament (WP 9) en el que ja he comentat abans tanquem el cercle. Ara girarem a l'esquerra, per repetir el camí que ja hem fet a la pujada fins arribar al Coll d'Arca i al cotxe.

Observacions: El qualifico com a moderat ja que els senders i corriols pels que transcorre, principalment entre els WP1 i WP6, son força tècnics, pedregosos i de mala petja, amb alguna forta pendent en la que cal posar les mans (hem trobat tres punts en que hi han posades cordes fixes, que si be no hi calen, sempre poden ajudar als mes porucs). Si voleu fer el recorregut, recomano porteu GPS, ja que si be hem anant trobant senyalitzacions, hi han alguns trencalls en els que no n’hi trobareu.

001 Bifurcació

Poc mes amunt deixem el sender que puja a la Talaia per anar a l'esquerra per la Cresta del Gall

002 Encreuement a tocar de l'Esglesia nova de St. Miquel

003 Encreuament

Anem a la dreta, pujant a l'Església Romànica del Montmell (St. Miquel)

004 Esglesia Romànica del Montmell (Sant Miquel)

Església i pujada a la Creu

005 La Talaia del Montmell

Amb 867 metres es el punt mes alt del recorregut

006 Encreuament

007 L'espectacular Pi de les 3 Soques

Crossroads

008 Encreuament (Cal Magí Vidal)

009 Encreuament. Punt d'inici/fi del cercle (d'aquí a l'aparcament al Coll d'Arca, el fem per iniciar i acabar el recorregut)

• Bild av Provios

Provios 2019-apr-22

I have followed this trail  verifierade  View more