Tid  4 timmar 19 minuter

3,1
6,1

Visad 724 gånger, ladda ned 50 gånger

i närheten av Monells, Catalunya (España)

(En mi web, se accede a la traducción automática al castellano, galego y euskera) (In my web, you can access the automatic translation into English and other languages)

(Baix Empordà) Ruta el 15 de març de 2018; 12,5 km; +150 -150; 4 hores. Excursió organitzada amb el següent itinerari: Monells, Sant Sadurní de l’Heura, Sant Joan de Salelles, Sant Miquel de Cruïlles, Ermita de l’Esperança, Ermita Santa Cristina. Participants: Joan, Toni, Jordi i Miquel. Tipus de sortida: circular; Dificultat: fàcil.

FA ANYS: Els registres històrics aporten informació de les últimes ampliacions de l’ermita de l’Esperança, cap el 1700.

Hem dormit a la casa d’un amic, al petit barri de la riera de Monells. Iniciem la caminada seguint la riera del Rissec en direcció nord-oest. Avui fem una ruta planera però de gran interès cultural i històric. Des de Monells passarem per dos pobles històrics més (que avui, junts, formen municipi) i per tres ermites.

La vista cap a l’est troba els camps de conreu d’un verd esplendorós aquest any de tanta pluja i neu. Estem caminant per l’extrem sud-oest de la plana de l’Empordà que, milers d’anys enrere, devia haver estat el delta del Ter i que va acabar formant aquesta plana al•luvial fins al que ara és la llarga platja de la badia que va des del cap d’Estartit fins al cap de Begur.

En uns 2,5 quilòmetres estem arribant a Sant Sadurní de l’Heura. El poble s’havia dit Sant Sadurní de Salzet i consta esmentat el segle XI. Amb les seves cases juntes, formaven un conjunt que les protegia... ...