Tid  3 dagar 4 timmar 11 minuter

Recorded juni 2019

3 043 m

Visad 367 gånger, ladda ned 46 gånger

i närheten av Māsūleh, Gīlān (Iran)

برنامه در 4 روز و 3 شب برگذار شد که از ماسوله شروع و پس از گذشتن از قله شاه معلم ارتفاع کم کردیم و در گوسفند سرا های زیر قله کنار چشمه که در نقشه مشخص شده کمپ کردیم و فردای اون روز مسیر به صورت تراورس ادامه پیدا کرد تا ییلاقات ماسال و شب مانی دوم در منطقه ای به نام خشک دریا انجام شد. روز سوم وارد مسیر جنگلی شدیم که تو این قسمت از مسیر هم جز یک چشمه و یک آبشار آب قابل آشامیدن پیدا نکردیم.

محل عبور از رودخانه 05 - :D

تنه های درختی که روی رودخونه قرار داده بودن برای عبور از آب خیس و سر بودن و ما مجبور شیدم از داخل آب از رودخونه عبور کنیم

محل عبور از رودخانه 02

شروع مسیر پاکوب

از ماسوله تا کهنه ماسوله جاده خاکی وجود داره که میتونین با استفاده از مینیبوس و یا نیسان هایی که تو این مسیر تردد دارن خودتون رو به ابتدای مسیر پاکوب برسونین. البته غیر از این مسیر یه مسیر کوهپیمایی دیگه هم وجود داره که از امامزاده ابراهیم میگذره.

محل عبور از رودخانه 01

محل عبور از رودخانه 03

محل عبور از رودخانه 04

تو این محل پل چوبی وجود نداشت و یکتنه درخت روی رودخوه قرار داده بودن که با کمک اون از آب رد شدیم احتمال میدم که مسیر دیگه ای وجود داره تو این محل که ما ندیدیمش

محل عبور از رودخانه 06

stuga

کافه

میتونین اینجا آب و غذا تهیه کنین دسترسی به جاده هم وجود داره که میتونین با ماشین به شهر برگردین
tältplats

کمپ شب اول - داخل ماسوله

کمپ شب دوم

در کنار گوسفند سرا و چشمه با منظره عالی
tältplats

کمپ شب سوم - کنار چشمه 05

با توجه به اینکه کنار خونه های روستایی بودیم از امکانات دسشویی و لوله آب داخل خونه استفاده کردیم و نیاز به برداشتن آب از چشمه نبود

کمپ شب چهارم - کنار آبشار با آب آشامیدنی

stuga

انتهای مسیر - مجتمع اقامتی حاجی بیجار

امکانات رفاهی (اتاق - دسشویی و رستوران، آلاچیق وجود داره

لوله آب

محل عبور لوله آب برای گوسفند سرا هست که قابلیت برداشت آب داره
berg

قله شاه معلم

قله شاه معلم ماسوله(گیلان)از قلل پرتردد استان، واقع در خط الراس ماسوله، مشرف به استان زنجان از یکسو وشهرستان خلخال از سوی دیگر است.قله ایی به ارتفاع ۳۰۵۸متر که قبلا بلندترین قله گیلان بود

انتهای مسیر پاکوب و ورود به جاده خاکی

تو این مسیر ماشین تردد میکنه

چشمه 01

تو مسیر قله و بعد از اون تا این نقطه هیچ چشمه ای وجود نداره پس باید تو مصرف آب مدیریت داشته باشین مخصوصا که مسیر شیب زیادی داره تا این چشمه راه زیاده