Tid  4 timmar 30 minuter

4,2
8,4

Visad 253 gånger, ladda ned 10 gånger

i närheten av La Garrofera, Valencia (España)

Volta al terme de Benafigos des de la partida de l'Olivar seguint el PR que va d'Atzaneta a Benafigos puja al poble on hi ha un vèrtex geodèsic dalt del dipòsit d'aigua.
Des del poble i pel Pla d'en Tossals busca el pou de la Morranda per on baixa al riu de Montlleó per una senda espectacular traçada per un racó ferèstec i oblidat.
Seguint el riu torna a pujar la muntanya pel barranc (font i mas) de la Figuera, també per senda i retorna al punt d'inici per un assegador que travessa el barranc de la Redonda.
És recomanable anar atent al GPS sobretot en els dos trams de senda de pujada i baixada al Montlleó. S'ha pulit el track eliminant totes les equivocacions i errades de manera que només queda el camí correcte, però hi ha trams de les sendes poc clars o evidents pel poc ús. De tota manera els camins no presenten altre problema que el de trobar-los i en cap cas la vegetació impedeix el pas o el dificulta (i no punxa).
Més informació a l'enllaç.

parkering

l'olivar

inici de la ruta seguint el PR a benafigos. Hi ha lloc per a deixar un parell o tres de cotxes.

benafigos

Crossroads

pista de la pedrenyera o del pla d'en tossals

Llarga pista que baixa des del poble al riu de Montlleó fent molta volta.

pou de la morranda

senda esquerra
stuga

mas de la morranda o de lleó?

senda esquerra, dreta pels bancals s'acurta cap a la font de la figuera

senda dreta

recte continua pista a la pedrenyera

pista de la pedrenyera

cal seguir amunt i trencar a l'esquerra
Crossroads

dreta a la font de la figuera

Per l'esquerra ve una altra senda des de la pista anterior.