Moving time  en timma 58 minuter

2,7
5,4

Visad 75 gånger, ladda ned 1 gånger

i närheten av L'Arboç, Catalunya (España)

L'Arboç - Cova d'Horta (Castellet)

Recorregut per anar a la recerca de la cova d'horta que es troba molt prop de l'espai humit i emblemàtic de la Font d'Horta.

Sortim de l'Arboç pel camí de la Costeta amb direcció al Pi de Sant Humbert. Anirem pujant per la serra fins arribar a la zona del dipòsit d'aigua. Seguidament anirem baixant per la serra, amb unes espectaculars vistes de Castellet i l'embassament del Foix. Arribarem a la carretera i la seguirem una estona fins a trobar el camí de la Font d'Horta, primer trobarem unes escales que pugen pel sender, aviat arribarem a la zona de la Font d'Horta, des de fa anys que no s'hi troba aigua i el lloc està amb estat d'abandó total. Fem una volta per la zona i trobem una balma amb una petita cavitat. Seguirem pujant amunt amb direcció a la Creu i ens desviarem a la dreta amb direcció a la muntanya de Cal Bladet. Baixarem per les Pallisses i anirem a vorejat la cantera de Clarianacal i pel camí de Clariana tornarem al lloc de sortida de l'Arboç donant per acabada aquesta interessant sortida.
Encara que la Cova d'Or no l'hem localitzat.
La Rondalla de la Cova d´Or.-

Temps enrere es creia que, a mig camí entre el Foix i Clariana, hi havia un tresor amagat en un pou conegut com la Cova d´Or. Molta gent s´hi apropava però, com que era tan profund que no se´n distingia el fons, ningú no s´atrevia a davallar-hi.

Un bon dia, un cavaller va arribar a Clariana i va demanar a un vailet del poble que el guiés fins a la famosa cova. Quan van ser-hi a prop, el cavaller va fullejat un misteriós llibre, va encendre una espelma i va endinsar-se al forat. El xicotet, que esperava fóra, al cap de llaga estona va veure que començaven a sortir moltíssims cargols de l´interior. De seguida, també va aparèixer el cavaller, amb dos sarrons farcits de ves a saber què, i va ordenar al nen que s'omplís les butxaques d´aquells animalons i se n´anés de pressa. El marrec va córrer cap a casa i, quan va arribar-hi, es va endur una grata sorpresa els cargols s´havien convertit en monedes d´or!!!.

Des d´aleshores, molta gent ha visitat la cova, però mai més ningú no ha trobat ni cargols ni monedes d´or.