Tid  6 timmar 12 minuter

4,2
8,4

Visad 1921 gånger, ladda ned 43 gånger

i närheten av Sarratella, Valencia (España)

He combinat dos senders de la Serratella, per tant es pot fer com ho he fet jo o per separat. El primer tram ix de la Serratella i davalla, per un camí empedrat molt bonic, cap al Curulló. És l'antic camí a la Torre d'en Doménec, que es deixa en arribar al pou de l'Espessura. Es puja al mas de l'Ereta i es continua cap a la Morranda, també per camins empedrats i assagadors. Hi ha bones vistes i segur que us ix algun voltor. En arribar de nou a la Serratella he agafat el camí del mas d'en Rasos (per la piscina). Després he pujat a Sant Joan Nepomucè (evitant la pista encimentada) i he tornat a la Serratella. Podeu dinar bé al restaurant dels Perxes.

La Serratella

La Serratella des del camí del Curulló o camí Vell de la Torre.

La Font Vella

Font de factura medieval. No té aigua. Podeu agafar aigua a la font pública que hi ha a la Serratella.

Els Llavadors

Conjunt de font, abeurador i llavadors públics.

El Curulló

El Curulló és una lloma rocosa el principal mèrit de la qual és el camí empedrat, magnífic, que en permet el descens des de la Serratella.

Pou de l'Espessura

Esperem que el netegen aviat, ja que està tot ple de malea. El pou no està paredat per dins; només cobreix una surgència d'aigua natural, però valdria la pena rehabilitar l'entorn. En aquest punt és on la ruta deixa el camí Vell de la Torre.

Mas de l'Ereta

Com tots els masos, mira a la mar. Actualment està enrunat i al davant s'està estenen una plaga d'una mena d'estranys cactus i figues paleres.

Carrasques

Bassa de la Morranda

La foto no és de la bassa, que està seca i quasi reblida de vegetació, sinó del camí que travessa per dins de l'assagador de la Morranda i que en molts trams està empedrat.

Pouet del Portell d'en Grau

En aquesta excursió el vam trobar sec.

Font de l'ambelló

També està seca. Només amb un poc de manteniment podria rehabilitar-se.

La Serratella

Els Perxes, bar i restaurant.