Moving time  4 timmar 52 minuter

Recorded november 2019

5,9

Visad 24 gånger, ladda ned 1 gånger

i närheten av Huerta Mayor, Valencia (España)

PER FAVOR, LLEGIU PRIMER EL TEXT DEL MEU PERFIL ABANS DE SEGUIR AMB LA DESCRIPCIÓ DE LA RUTA. GRÀCIES!

No feu cas del temps total. He pausat la gravació durant 1h 30'. En total són 6 hores (i cinc si se surt des del Poliesportiu Francesc Laporta)

Com sempre dic, aquesta ruta podria ser d'un nivell moderat/alt per a senderistes acostumats a zones planes o rutes sense cap dificultat.

No sol fer rutes on l'anada i tornada es fa pel mateix camí, però avui per la climatologia (venia tormenta del sud) he decidit tornar. La ruta, doncs seria:

A/ANADA AL MENEJADOR
B/TORNADA PER CAMÍ SUD

Podem començar des de la plaça Ramon i Cajal (com he fet jo) o des del Poliesportiu Francesc Laporta. Això suposa estalviar quasi 4 km.

De totes maneres, accedirem a l'inici de la ruta (fins l'ermita de Sant Antoni) per una empinada senda que neix en un bonic pinar, que s'accedeix des de la Via Verda. Anem pujant fins aplegar a la carretera que duu a Sant Antoni i una vegada a l'ermita, tombem a sud (darrere de la creu) i començem a ascendir.

Ara la senda va a buscar la cresta i en una primera fase, anirà pujant el desnivell i la dificultat. Seguiriem les fites entre la roca i «jugarem» per entre les pedres.

Al poc, el camí planeja i desembocarà en un pla que anirà a buscar la pista que porta a Ibi. El seguirem poca estona per tombar a la dreta abans d'uns ruscos d'abelles. Serpentegem entre un bonic i petit carrascar per, de nou, anar a buscar la cresta que ens portarà al cim del Menejador (que ja s'albira)

Passat un petit «mar càrstic», on anirem a bots, aplegarem a les estacions metereològiques i a l'observatori forestal del Menejador. Avui, amb un fred i vent espectacular, i amb els colors de la tardor presents allí on es mire.

B/TORNADA PER CAMÍ SUD
Després de descansar, tornarem per on hem vingut, però amb una petita variació.

Després de la pista d'Ibi, ja en el camí que porta a Alcoi, ens desviarem a sud per una senda marcada amb fites amb troncs.

Per un estret camí entre pins, paral·lel a l'autovia d'Alacant, anirem davallant bona estona. Connectarem de nou amb la senda de pujada i ja desfarem de nou el camí d'anada.

Salut, camí i muntanya!

El Menejador

Tardor al Carrascar de la Font Roja

utsikt

Panoràmica d'Alcoi amb la mar al fons