Tid  3 timmar 33 minuter

3,2
6,5

Visad 113 gånger, ladda ned 3 gånger

i närheten av Gilet, Valencia (España)

Senzilla ruta per a pujar al Picaio de Sagunt des de Gilet. La ruta discorre per sendes i pistes clares i en bon estat i moltes d'elles abalisades. L'única dificultat de la ruta és el pas dels Borregos per a pujar al capdamunt de les Penyes de Guaita.
La ruta comença al cementeri del poble, al costat de l'antiga general. Des d'ací i pel camp de futbol de la Maladitxa busca la senda que puja al coll de Gausa per on passa el SL-CV-108 que des de Sagunt va a Puçol. Seguim el SL de pujada cap a les Penyes de Guaita però a l'arribar a la pista de les Penyes de Guaita la seguim passant per la cara est de les penyes, que mira a la mar, fins al coll batejat pels escaladors com "clar de lluna". Ací la ruta fa un 8 pujant i baixant al Picaio per a després continuar pel GR-10 cap a Segart.
En primer lloc ens encaminem al Picaio on pugem per una senda que fa drecera (també hi ha una pista que fa més volta i puja a les antenes de la vora del cim). Dalt del Picaio hi ha un vèrtex geodèsic, una creu i, si el dia és bo, unes vistes impressionants. Des del Picaio un altre sender ens baixa al santuari de la Milagrosa des del qual continuem per la pista (o pel camí que hi va uns metres per baix) de retorn cap a les Penyes de Guaita fins que enllacem amb el GR-10 que puja pel barranquet del Llop.
Seguim el GR de retorn al "clar de lluna" i continuar amunt pujant el pas dels Borregos, l'únic punt d'alguna dificultat a l'haver de ficar les mans per salvar els 20 metres de desnivell. A dalt abandonem el GR i cal continuar recte pel camí de Balau que baixa al barranc de Balau on es converteix en una pista que, entre els pinars, arriba a la vall de Gilet on hi ha tot d'urbanitzacions.
Travessant les urbanitzacions cal seguir un sender que per la dreta del barranc de la Maladitxa porta al camp de futbol tancant el cercle de la ruta.
Més informació i crònica a l'enllaç.

Parkering

cementeri de Gilet

Punt inici i final de la ruta. Eixim cap al poble i pel camp de futbol de la Malaitxa.
Bergspass

coll de gausa

Senda dreta pel SL-CV-108 que ve del Pla d'en Bou.
Korsning

pista esquerra

Recte continua el SL a les Penyes de Guaita, dreta puja la pista des del Pla del Racó i continua al coll del Picaio.

pista recte

Esquerra ve del racó de Gausa
Bergspass

coll al picaio

Esquerra al Picaio anada, tornada GR-10 cap a l'oest.
Bergstopp

el Picaio

Seguim per senda al sud.
Religiösa platser

santuari de la milagrosa

Continuem per la pista que hi arriba.
Korsning

senda recte

Seguim el camí de Balau Per l'esquerra continua el GR-10 i per la dreta el SL-108

dreta per fora urbanització

Seguim per la dreta del barranc de la Maladitxa.