Moving time  3 timmar 33 minuter

4,4
8,8

Visad 66 gånger, ladda ned 1 gånger

i närheten av Huerta Mayor, Valencia (España)

PER FAVOR, LLEGIU PRIMER EL TEXT DEL MEU PERFIL ABANS DE SEGUIR AMB LA DESCRIPCIÓ DE LA RUTA. GRÀCIES!

Hola! Aquesta és una excursió que es pot fer de manera rapideta quan (com va ser el meu cas) hi ha una «urgència» per xafar la serra i estar en contacte amb la Natura. Pot ser moderada per certs excursionistes no acostumats a anar fora pista.

La dividiria en tres trams:
A/ INICI FINS SANT ANTONI
B/ CRESTA DEL MENEJADOR
C/ TORNADA PER CAMÍ (PR)

Aquesta ruta es pot iniciar des del Poliesportiu Francisco Laporta, deixant el cotxe al pàrquing del Cementiri de Sant Antoni Abat d'Alcoi... però crec que té «més gràcia» si l'iniciem des del parc de la Glorieta de la mateixa població. En qualsevol cas, no té pèrdua i l'inici del camí es fa travessant l'antiga «Pista del Colacao» (una espècie de gimcana amb exercicis de dificultat variable que els meus amics i germans freqüentàvem sovint dissabtes dematí) en direcció a la Via Verda.

Darrere del panell i de la font, agafarem la pista de terra fins desembocar en un petit caminet entre pins que ens portarà a la carretera de pujada a l'ermita de Sant Antoni.

Una vegada allí, seguirem per darrere de la creu en camí ascendent, passant per uns postes de llum i desembocant en un bosquet que ens conduirà a la fita de ciment que marca l'inici de la pujada a la cresta.

B/ CRESTA DEL MENEJADOR
Amb clara ascensió i una senda més pedregosa, anirem a buscar (direcció sud) l'inici de la cresta que puja al Menejador, que de seguida se'ns presenta al davant.

Seguirem les fites marcades amb color vermell per anar avançant –ara ja sense camí– per la part més xula i pedregosa de l'excursió. Cal estar atents per no perdre les fites.
Gaudirem d'unes vistes on s'aprecia perfectament el relleu muntanyós que forma la foia d'Alcoi, enfonsat al bell mig de la vall.

En una horeta més o menys haurem aplegat al pla del Menejador i seguirem la pista de pedra i terra, perfectament fitada.

C/ TORNADA PER CAMÍ (PR)
En un moment determinat, ensopegarem amb una fita doble a la nostra esquerra que marca la davallada. Si seguirem rectes, aplegariem al cim del Menejador.

Seguirem les marques del PR i veurem com desfem, amb bastant desnivell, el camí que hem fet abans... però ara per la part de solana. Travessarem un poc de carrascar i després caminarem entre pinar i coscoll. Davallarem tenint l'autovia Alcoi/Alacant a la nostra dreta fins aplegar a Sant Antoni de nou i d'ahí, desfer ja el camí fins el punt d'inici.

Espere que gaudiu del passeig!
Camí, salut i muntanya! Fins la propera!
Crossroads

Inici Parc Poliesportiu F. Laporta (abans, Pista del Colacao)

Travessar parc

Maigmó a l'esquerra i Despenyaor (Xorret del Catí) a la dreta

Seguir rectes

utsikt

Serreta, Serrella, Aitana, Puig Campana, Vall d'Albaida, Benicadell, Sant Cristòfol, Montcabrer, Barranc del Cint, Alcoi, Cabeçó

Bergspass

Pla del Menejador

Seguir pista direcció ponent

utsikt

Desviar-nos a l'esquerra (sud)

Alzinaret

Senda de baixada

Baixada. A la nostra dreta, l'autovia

La Serreta

Crossroads

Tombar esquerra (nord est)

Picknick

Àrea recreativa de Sant Antoni

Crossroads

Desviar-nos per agafar senda descendent

Senda

Tombar esquerra

Park

La Glorieta i Plaça de Sant Francesc. Final de la ruta.