3 263 m
3,0
5,9

Visad 204 gånger, ladda ned 12 gånger

i närheten av Başköy, Rize (Türkiye)

Çirmaniman yayla ; cimil başköy'e (Rize/ ikizdere) yaklaşık 9km 2550mt rakım ve dört çeker bir araç ile offroad misali ulaşılabiliyor. Yayladan sonra takip edilen bu rota sırası ile cin gölü (haritada cio gölü) solunuzda kalacak şekilde tırmanışa geçtiğinizde bir ara vadi ve sert keskin sırttan aşıta ulaştığınızda tepeden bir arka vadi ve soluk bir göl karşınıza çıkacak. bu aşıttan göl sağınızda kalarak bu çanak vadinin solundan bir aşıta daha ulaşıyorsunuz, buradan aşağıda sıralanmış verçenik kapılı göller muteşem bir şekilde size bakacaktır.. bu gllerin yanından geçip inişe gaçtiğinizde sağda kartal bakışlı verçenik zirvesini seyrederek en son gölün bitiminden sola kıvrtılarak arkalarındaki düzlükte at gölü ile karşılaşırsınız. burada sağ vadi inişi sizi verçenik yaylasına götürür.1,5 2 kmm. gölün sağ kenarından üst tepelere baktığınıda bir aşıt görürsünüz orayı hedefleyip arkaya zorlu bir dik inişle ve sola doğru kıvrıldığınızda vadinin sonunda çirmaniman gölü sizi karşılar gölün bitiminden sola aşağıya kıvrılarak inişe geçtiğinizde ilk çıktınız çirmaniman yaylaya ulaşırsınız. not: bu rota tersindende gezilebilir.