Ladda ned

25 februari 2021

februari 2021

Visad 126 gånger, ladda ned 4 gånger

i närheten av Riells del Fai, Catalunya (España)

Data: 13-2-21

El track original consta de 65 Waypoints, reduït a 50 Wp. que és el màxim que accepta wikiloc. Si desitges obtenir l'original, pots demanar-m'ho i t'ho faré arribar.

Temps total sense aturades: 8h01', ritme moderat.
Alçada màx.: 944 m.

** ADVERTIMENT!! **
El camí de baixada des del turó de les Onze Hores - grau de les Paelles està tancat al pas i a l'escalada. Informar-se abans de fer el recorregut si ja està obert.
Prohibició del 15 de gener al 15 de juny!!
El dia del recorregut, no teníem constància d'aquesta prohibició.
llum solar que ens quedava i un cel amenaçador de tempesta, no vàrem tenir més remei que baixar per aquest corriol, per evitar mals majors.
* Si es vol fer aquest recorregut, des del turó de les Onze Hores, s'hauria de desfer el mateix camí, fins a trobar el grau d'en Quintanes, per baixar-ho i seguir pel camí sota la cinglera, baixar per la serra de Can Tabola fins el punt d'inici.

Sortint de la part alta del poble de Riells (passeig Tenor Viñas), remuntem la serra de Can Tabola fins a sota del turó de les Onze Hores. Seguim cap a l'est sota la cinglera, fins el grau del Traver, per on accedim a dalt dels cingles.
Pugem fins el mirador del Puiggiró, retornant a la pista, davallem pel grau Mercader, coll de Can Tripeta i iniciem la pujada, per camí, fins el Puiggraciós.
Davallem per ample camí fins el santuari de Puiggraciós.
Seguim pista i camí per la Baga de la Rovira, fins el coll de Can Tripeta.
Tornem a baixar pel mateix camí, fins a trobar la pista que porta cap a l'Era de la Rovira i un xic més endavant, cap a les ruïnes del mas de la Rovira, on just en front, arrenca un corriol un xic amagat, amb pintura blava.
Iniciem la pujada al grau de Montmany. Dalt es segueix a peu de cinglera, passant per la Taula de Pedra, enllaçant amb el GR-5 i més endavant, en una cruïlla de camins, enllaçant també amb el PR C-33.
Girem a la dreta, per baixar pel grau de La Trona i accedir al cim.
Retornem a l'anterior cruïlla, per seguir cap a la dreta el PR C-33.
Passem el mas Bellavista Vella, el coll de Nou i per un corriol, arribem al Puigfred.
Davallem per la mateixa carena, fins a retrobar la pista, a l'alçada de les ruïnes de ca l'Esmolet.
Seguim la pista fins a Bertí, on es troba l'església de Sant Pere de Bertí. Camí avall, passem per El Clascar, cal Mestret i tornem a la cruïlla que porta al grau del Traver.
Seguint la pista i camí vora la cinglera, pugem fins el turó de les Onze Hores.
Des d'aquí, davallem cap el grau de les Paelles (En els mapes surt mal anomenat grau de les Escaletes) . El baixem, passant pel gorg de les Donzelles o de Vallderrós i el dipòsit d'aigües de Riells, abans d'arribar al carrer asfaltat.
Seguint el carrer cap a l'esquerra, haurem de girar pel carrer Camí d'en Rafel i just a l'entrada d'una casa (final del carrer), es segueix un camí a l'esquerra, que ens deixarà al inici de la serra de Can Tabola.
Només cal baixar pel carrer fins el punt d'inici.

Pots veure una descripció més acurada i un munt de fotos, entrant en el meu blog "El BuscaRacons", prement en 'veure més'.

Bifurc. Camí Sot del Grau

Desv.esq. - Deixem la pista

Desv.esq. a la Rovira

Desv.esq. Corriol

Inici de pujada cap el grau de Montmany.

Desv.esq.-Grau de les Paelles

Aquest grau surt mal anomenat en tots els mapes com a grau de les Escaletes. El grau de les Escaletes és el mateix que el grau del Traver.

Desv.esq.camí coll Can Tripeta

Desv.esq.corriol Puigfred

Desv.esq.Grau del Traver

Desv.Grau de les Paelles

Aquest camí està tancat al pas. El dia del recorregut, no teníem constància d'aquesta prohibició. Degut a la gran volta que s'ha de fer per baixar fins a Riells, la poca estona de llum que ens quedava i un cel amenaçador, no vàrem tenir més remei que baixar per aquest corriol.

Desv.Serra de Can Tabola

Dipòsit d'aigua

Borg

El Clascar -Castell-

Korsning

Enllaç carrer Riells - Pal ind.

Enllaç GR-5 - Desv.dreta

Santuari Puiggraciós

Borg

Torre de Puiggraciós

Torre del telègraf òptic, segle XIX.