Tid  4 timmar 16 minuter

3,3
6,5

Visad 112 gånger, ladda ned 4 gånger

i närheten av Cedramán, Valencia (España)

Ruta circular des de Cedramán al Chorrador del Villar retornant a Cedraman remuntant el río Villahermosa per dins passant per l'Estrecho de la Jara.
Es tracta d'una ruta d'estiu que des de Cedramán segueix el camí vell de Zucaina (en part pista, en part net i en part no) passant pel Rebollarico i el mas i Pinar de Fesol fins al Masico Perico. Des del Masico continua travessant el barranco del Lorencet desviant-se del camino de Zucaina per seguir la senda al Villar.
Abans d'arribar al Villar se'n desvia per a baixar pel camino del mas de Adelantado que permet disfrutar de bones vistes sobre el Chorrador. Per accedir al Chorrador ho fa seguint l'antiga séquia del mas de Adelantado, punt més perillós de la ruta doncs va penjada dels cingles. Cal deixar-la a la vista del Chorrador i baixar per una clapissa fins al peu del salt.
Continua pel camí habitual d'accés al Chorrador i per la carretera fins al riu Villahermosa baixant al riu. La resta de la ruta és remuntant el riu per dins passant per la Huerta del Masacho, el Arenal, el Estrecho de la Jara, la Huerta, el Bancal Royo fins a retornar al punt d'inici.
al tram proper al mas de Fesol no hi ha senda ni camí però s'hi passa bé (amb pantaló curt). El camino del Villar i la baixada al mas de Adelantado està poc xafat i no sempre clar però es troba ben enfitat. L'accés al Chorrador per la séquia és perillós en cas de fer un mal pas. Remuntar el riu és refrescant però pesat al dur sempre la corrent en contra.
Per tot això qualifique la dificultat tècnica de la ruta de difícil.
Més informació a l'enllaç:

Picknick

merendero

Seguim carretera i camí vell a Cedramán

cedraman

dreta fuen Roya

Pista i als pocs metres passada la fuen Roya a la dreta per camí ferradura vell

mines

Seguim camp través a mas de fesol
Ruiner

mas de fesol

Senda avall

pista amunt

És la pista que ve de la fuen Roya.

mas de perico

Senda esquerra seguint les senyals de la GP. Les runes del mas estan 100 mts més avant

senda al Villar

Recte a Zucaina
Bergspass

collet

Esquerra pel camí del mas de Adelantado. Recte al Villar (i a Zucaina).

dreta per sequia

Tram perillós. Recte al mas de Adelantado i senda al mas de Salvador i el Castillo. Si es vol evitar el tram perillós cal baixar al mas de Adelantado i per la pista eixir a la carretera accedint al Chorrador per la senda normal (SL2).
Vattenfall

el Xorrador del Villar

Eixim per la senda d'accés normal (SL2).
Parkering

carretera zucaina

Pàrquing per a accedir al Chorrador. Esquerra, dreta a Zucaina.
Flod

riu villahermosa

Passem el pont i baixem a l'esquerra al molino Palanques per entrar al riu

senda

Ix a la huerta Masacho on entra una pista
Flod

assut

De la sèquia del Masacho que rega l'horta.
Ruiner

antic medidor

unes escales pugen a la carretera
Bro

pont carretera cedraman

Continuem pel riu travessant el estrecho de la Jara