Ladda ned

18 april 2021

april 2021

Visad 12 gånger, ladda ned 0 gånger

i närheten av Vacarisses, Catalunya (España)

Sortida pels voltats de Terrassa. Visitarem el màgic indret de Sant Salvador de les Espases, caminarem per la bora del Llobregat, pujarem gairebé fins al Tossal del Mullapans (com si pugéssim a Montserrat), passada clandestina per Monistrol de Montserrat, i finalment tornarem per la bonica serra del Cul de Portadora, amb unes vistes imponents i originals de Montserrat. Per saber més sobre el nom de "Sant Salvador de les Espases" i "Cul de Portadora", visitar: Font: https://senderismeentren.cat/192-2/

Camí en general molt fàcil de seguir i poc tècnic. Només cal tenir en compte el considerable desnivell que s'acaba acumulant després de moltes pujades i baixades.
Només alguns comentaris:
El camí de Sant Salvador fins el Llobregat que vam agafar és una mica perdedor i amb abundants arbustos. Però és pota anar passant i te la seva part entretinguda. També cal anar alerta amb l'avenc de Sant Salvador que està molt en mig del camí i pot ser una mica perillós. Hi ha la opció poc després de sortir de l'ermita d'agafar un camí a l'esquerra que va fent tota una volta en forma de U.
El troç de camí que fem seguint el Llobregat és molt agradable. Tot i que al principi hi ha aproximadament 800 m una mica lletjots perquè va bastant més alt que el riu i perd la gràcia.
La pujada pel Mullapans és exigent i requereix alguna petita grimpadeta molt molt senzilla.
Al Cul de Portadora, volíem baixar per la part que dona a Montserrat, havíem vist un bon nombre de tracks que baixaven per allà. Però no ho hem vist clar, és una mica massa exposat. Segurament si es fa en la direcció contrària, pujant, la grimpadeta no té gaire complicació. Però ja anàvem cansats i ens hem estimat més tornar al camí.