• Bild av Camí de Santiago 03 La Pobla Llarga - Canals

Recorded oktober 2019

6,2

Visad 6 gånger, ladda ned 0 gånger

i närheten av La Pobla Llarga, Valencia (España)

Tercera etapa del "meu" Camí de Santiago de Llevant. Des de La Pobla Llarga a Canals.
GR 239 València-Santiago de Compostel·la.
26 octubre 2019.
Eixim des de la porta de l'església de Sant Pere Apòstol de La Pobla Llarga cap a les afores, camí de Manuel, on esmorzem i ens fem un cafenet en una bar ple de colles d'hòmens fent-se el tradicional esmorzarot dels dissabtes. Seguim per camins de tarongers i caquis, i ens trobem amb alguna quadrilla d'immigrants collidors, corredors i passejants, però cap peregrí.
Xàtiva ens espera i ens acull de manera càlida la font, la trama dels carrers que donen a la Colegiata (segle XVI), custodiada per dos escultures dels papes Borja, Calixte III i Alexandre VI; segurament els valencians mes influents de tota la història. Allí ens posen el segell a la credencia. Xàtiva mereix més que un pas alegre com és el nostre i que sols ens permet intuir la quantitat d'història que acumula esta bella ciutat. Exim, de nou, als camins pel carrer Blanc, conegut pel cantautor Raimon.
Abans d'arribar a Canals cal creuar senzilles poblacions i pedanies com Novetlé, Annahuir i Aiacor on sembla que la vida passa amb més calma del que estem acostumat a poblacions més populoses. Vegem encara les restes de la DANA del passat mes de setembre al voltant del riu Canyoles que hui baixa mans i tranquil.
A l'entrada de Canals deixem les últimes dos pedres de hui damunt del miliard recordatori de la Via Augusta, que compartix camí amb el del Cid i el de Sant Jaume. És la nostra xicoteta petjada física amb la idea que els peregrins que vinguen darrera facen el mateix... Dinem peixet fregidet al Rincón del Gaditano i acabem l'etapa xafant la bonica plaça triangular de l'església dedicada a Sant Antoni (segles XIV-XVII).