Tid  8 timmar 50 minuter

Recorded januari 2013

7,3

Visad 1916 gånger, ladda ned 37 gånger

i närheten av Vila-real, Valencia (España)

E01 de Sant Jaume de Vila-real a La Pobla Tornesa.
Al Centre Excursionista de Vila-real hem programat per a l'any 2013 el recòrrer el Camí de Sant Jaume per la província de Castelló i des de Vila-real. Ja hi ha un camí marcat des de Sant Jaume de Fadrell de Castelló, tanmateix no hi ha des de Vila-real. Per la qual cosa hem fet la present etapa que ens durà de l'església arxiprestal de Vila-real a La Pobla Tornesa.
En estudiar l’itinerari, era clar que el camí històric de Vila-real a La Pobla és la Via Augusta –camí real, camí Santa Quitèria, camí Cova del Colom–. Tot i això, trobava un inconvenient: la major part de la ruta va al costat de l’autovia de la Plana, ja que aquesta s’ha menjat la carretera, que al seu torn ja es va menjar la calçada. Per tant, em va semblar que el camí més atractiu és el que, passant per Almassora, ens porta pel Caminàs a Sant Jaume de Fadrell, i des d’allí seguir el ja assenyalat, amb alguna variant.
Comencem de l’Església Arxiprestal Sant Jaume, passem per Sant Pasqual, pel carrer Riu ens dirigim a aquest i per la seva riba i l'estret a Almassora. Des d’allí per vora la carretera del Grau anirem a buscar el Caminàs per a dirigir-nos a Sant Jaume de Fadrell, quilòmetre zero del camí de Castelló. Seguint el Caminàs, la ruta passa per l’ermita de Sant Josep, El Lledó i Sant Roc de Canet. En creuar sota el pont de l'autopista trobem la capelleta de Sant Jaume, continuem recte sense seguir el camí marcat a la dreta que enfila cap a l’ermita de la Magdalena. Quan acaba el caminàs es troba una senda que poc a poc guanya altura, i pel coll del Mancebo ens passa a la vessant de Borriol. Per ací i seguint pistes i alguna senda arribarem a La Pobla, final de etapa.
La ruta és de poca dificultat, si indique moderada és pel quilometratge.

Capelleta Sant Jaume

Desviació del camí, no hi ha que seguir la fletxa, continuar recte.