Tid  4 timmar 50 minuter

3,3
6,7

Visad 3829 gånger, ladda ned 166 gånger

i närheten av Anglès, Catalunya (España)

Ruta circular que comencem i acabem al pàrquing del supermercat Maxi Dia d’Anglès. Seguim el carril bici en direcció a la Cellera. Un cop passat el pont de la riera d’Osor ens decantem a mà Esquerra seguint el costat de la riera, fins a trobar la carretera asfaltada que va de la Cellera a la carretera d’Osor. Quan trobem el passallís que travessa la riera, agafem un corriol a mà dreta i seguint pel costat de la riera arribarem a la Font Picant de la Fanera. Al cim de la font hi ha les restes de la que era la font original i més amunt un canal de rec abandonat. Seguirem aquest canal a mà esquerra fins atrobar la carretera que ens porta a la central d’en Faria. Central elèctrica construïda en el terme de la Cellera de Ter l’any 1940 per a l’aprofitament de les aigües de la riera d’Osor i que, de manera automatitzada, serveix de reforç de línies, per donar llum a Osor. Seguirem la pista que va pujant fins a trobar un corriol que s’enfila fins un collet al cim de la carena, seguirem per la carena continuant el corriol amb més o menys pendent fins al cim de Puig d’Afrou de 843 m. Des del Puig d’Afrou tenim una visió privilegiada del cingle de les Serres, els repetidors de Rocacorba i amb un dia clar es pot veure el mar. És igualment agradable admirar els cims de Sant Miquel de les Formigues i Santa Bàrbara i impressionant tenir la presa del Pasteral als nostres peus. Per baixar del cim tornem pel corriol on hem pujat, fins arribar a un trencant on el camí baixa més directament cap a la Cellera fins a les ruïnes de Can Bechdejuvell. A les ruïnes de la casa encara hi queden les restes de l’esquelet del matxo d’un tal “Cicuta” segons diuen.
Continuem baixant per pistes i corriols fins a trobar la ruta de les Pedreres, seguirem les marques blanques i verdes a mà dreta durant un bon tros i les deixarem per agafar diferents corriols amb marques vermelles que no són gaire fresats que baixen molt directament.
Arribarem a una pista i ens dirigim a la dreta cap el cim del sifons de les aigües de Barcelona i baixant fins la carretera tornem a trobar el camí fet al començament de la caminada. Desfent aquest camí arribarem al començament de la ruta o sigui al punt d’inici.
Hi ha tants trencants i corriols que es imprescindible fer-la amb el GPS amb el track de la ruta.
Salut i bona caminada.

Parking del supermercat.
Flod

Passallís

Passallís de la riera d'Osor
berg

Puig d'Afrou

Cim de Puig d'Afrou
Crossroads

Ruta de les Pedreres

Ruta de les pedreres amb marques blanques i verdes

Trencant

cruilla de corriols

4 kommentarer

• Bild av joboix

joboix 2014-jun-20

Bona ruta per pujar al Puig d'Afrou! Bons paisatges. El tram de baixada és espaterrant. Recomanable 100%

• Bild av Xurrumeka

Xurrumeka 2020-feb-17

L'hem fet el 16/02/20. Només començar i ja ens trobem amb els estralls que ha deixat el Glòria. No es pot accedir a travessar el pont sobre la riera d'Osor pel carril bici, doncs una part del pont ha quedat malmesa i s'ha de travessar pel costat de la carretera. El mateix passa quan s'arriba al passallís que travessa la riera, no es pot passar pel costat de la riera i tampoc pel canal de rec de la Font Picant de la Fanera, aquest tros s'ha de fer pel camí que porta a la central d'en Faria. Pel que fa als corriols que hi ha abans d'arribar dalt del Puig d'Afrou, queden força desdibuixats i hem de fer cas a les indicacions sobre que es imprescindible fer-la amb GPS amb el track de la ruta. Entre buscar els camins correctes i la pròpia ruta, ens surten 15,66 Kms que fem en un total de 6 hores amb un desnivell de 810 Mts. A banda d'això ens fa un dia increïble i podem gaudir de les vistes durant la ruta.

• Bild av JEP BOIX

JEP BOIX 2020-feb-17

Hola Xurrumeka realment la tempesta GLORIA ha fet estralls en tot el recorregut de la riera d'Osor i rodalies. Sort que a poc a poc tot torna a la normalitat. Gràcies per comentar la ruta.

• Bild av Xurrumeka

Xurrumeka 2020-feb-18

Per cert, en lloc de sortir del Pàrking del Dia, es pot sortir des del Camp d’Esports Municipal i t’estalvies un tros.