Moving time  4 timmar 43 minuter

3,1
6,1

Visad 37 gånger, ladda ned 3 gånger

i närheten av Alforja, Catalunya (España)

14-3-20 - (Cesca) Sortim del dipòsit d'aigua dalt de la urbanització Portugal per un senderó que ens va pujant al Coll del Peiró, on travessem la pista i seguim pujant ara més fort. Anem trobant els estralls de la Gloria, grans pins caiguts d'arrel. Passem al Buntsandstein, on per la ziga-zaga pedregosa del Grau Roig arribem al Balcó del Coll del Peiró, magnific mirador. Seguim remuntant per la roca roja fins que el camí va planejant. A ma dreta, en una fita apegada a un pi, surt la sendera que va resseguint el cingle, tot passant per la Font dels Caçadors o de la Menuda, i per un parell de banys de fang de senglar. Aquest tram es va conservant justet. Ja fa un temps vam passar netejant una mica, i aquesta vegada hem anat fent servir les tisores els dos que anàvem. Queda força feina encara per fer.

A la fi entronquem amb el camí que puja al Mas del Rei, ja bastant a prop, i del que només en queden les restes i el corral que es més nou però que està bastant deixat també. A la gent que hi vivia, de vista no els hi mancava en absolut. A la façana que dona a la pista es pot veure les restes d'una font.

Continuem ara per pista fins que a ma dreta veiem les restes restes del que era el Mas d'en Blai. Passem pel mig, i per la part de darrera baixa un corriol que surt a trobar el camí bo que ve de la pista. Al principi anem baixant fort per després planejar una estona sota el Cingle de l'Agustenc. Fem un parell de llaçades per baixar pel cingle vermell, per una mena de grau, amb algun graó que sembla gravat a la roca per l'home. Trobem a la vora del camí la Font de la Pedrola del Puço, ara no raja. Després, a ma esquerra, surt el senderó que per un grauet equipat ens portaria dalt del pla on surt també el Portell del Marrà, a l'altra banda però. Nosaltres seguim recte, baixant suaument, per un camí força agradable. Al cap d'una estona, en una cruïlla bastant erosionada, a l'esquerra puja la traça cap al Portell del Marrà, fites.

Tot seguit, arribem a una antiga pista que prenem cap a la dreta. Mirant a l'esquerra hi veiem una finca. Sortim més avall a una altra pista més ample. Una mica enllà, a ma dreta veiem unes pilastres de ferro, suport d'una cadena, que marquen l'entrada del Mas d'en Brunet, a uns dos-cents metres, que anem a visitar i que està bastant ruïnós.

Només ens queda passar el Barranc del Bosc de la Vila, per on hi baixa una mica d'aigua, i després, ja en els primers carrers de la urbanització, en un mur baix de pedra de formigó, on hi ha uns tubs de plàstic, pujar per un corriol poc fresat que va fent al costat d'unes figueres de moro, fins el dipòsit i l'antena.
Bergspass

Fontän

Font de la Pedrola

Korsning

Cruïlla grau, seguim recte planejant

Cruïlla Portell del Marrà, recte

Pista, dreta

Korsning

Pista més bona, esquerra avall

Ruiner

Mas d'en Brunet

Flod

Barranc del Bosc de la Vila

Porta una mica d'aigua, i es veu que n'ha baixat força recentment
Korsning

Dreta, deixem carrer, fort amunt

Saltem un petit mur de formigó