Tid  4 timmar 48 minuter

3,1
6,3

Visad 5788 gånger, ladda ned 502 gånger

i närheten av Agres, Valencia (España)

“Agres – Montcabrer - Agres”

DADES:
Altura Max: 1390 m
Recorregut: Agres – Montcabrer - Agres

ITINERARI:
"Clàssica pujada des de Agres al Montcabrer".

DESCRIPCIO:
La Serra de Mariola separa les comarques de l'Alcoià i del Comtat (Alacant) de la comarca de la Vall d'Albaida i Bocairent (València). La seva màxima altura és el Montcabrer, de 1390 metres, seguen la tercera màxima altura de la província d’Alacant desprès de l’Aitana i Puig campana. El punt d'inici de la ruta és al Santuari Castell d’Agres.
El sender comença al cartell del PR-CV-27 a Agres que hi ha al costat del Santuari. La ruta puja per aquesta zona d'ombria de Mariola fins arribar al refugi Montcabrer, aquest no el vorem fins arribar a ell. El sender no té cap pèrdua, ja que és un camí dels mes transitats de la Serra Mariola.
Des del refugi seguirem per una pista a mà esquerra, després de passar una cadena, vorem a la nostra dreta una bassa, continuem fins a la següent bifurcació per l'esquerra, primer per pista i després per sender fins arribar a un creuament de senders indicats per un pal indicador de les rutes. Nosaltres començem a pujar cap a les parets del Montcabrer, en direcció sud fins arribar a una caseta xicoteta d’obra on se suposa que hauria d'haver un llibre de firmes que nosaltres no vegerem. Passarem per sota d'aquestes parets, prop de la Font del Pouet, fent una volta per la cara sud fins arribar al vèrtex del Montcabrer (1390 m). Deixem el pic per el sender PR-CV 57 que baixa en direcció oest fins arribar a un creuament de senda, nosaltres agafem el de la dreta fins arribar al pal indicatiu de GR 7, aquesta senda te una forta pendent. Continuem per la nostra esquerre fins arribar a la Cava Gran o Arquejada i tornem fins el refugi. Per no tornar a baixar per la mateixa senda que em pujat decidim baixar per la pista forestal que ens porta de tornada al santuari.

C.S. Cara Amunt

17 kommentarer

• Bild av miguel€

miguel€ 2015-aug-03

Solamente pedir que las descripciones las hagais en castellano lengua oficial de ESPAÑA,asi las entenderemos todos vascos,catalanes gallegos,etc.Muchas gracias

• Bild av Antonio Andrés

Antonio Andrés 2015-sep-22

Hola, bon dia Vicent, quan dius forta pendent per anar a Cava Gran, quin nivell de dificultat hi ha? Hi ha risc, el terra és solt amb perill de caigudes, o la senda hi ha que prendre-la tranquilament sense cap perill..
    Gràcies.

Vicent Máñez 2015-sep-22

Antonio, quan nosaltres la vam fer no comportava cap perill, tan sols és per la pendent que cal agafar-la amb tranquil·litat, crec recordar que no era massa llarga. Ara, despres de les plujes d'aquest any no se com estara.

• Bild av Antonio Andrés

Antonio Andrés 2015-sep-27

Ahir ferem la ruta i val la pena anar a la cava Gran per darrere del sim, la baixada molt divertida i accesible.
    Gràcies,

• Bild av miguel€

miguel€ 2015-sep-29

esto en mi tierra es tocar los cojones sois ESPAÑOLES o de donde capullos sois

• pablotormoPablo 2015-dec-17

Nosaltres la farem aquest cap de setmana, gràcies per les vostres aportacions!

Vicent Máñez 2015-dec-18

Gràcies pel comentari, m'alegra què vos agradarà.

• Bild av Hugo Merino

Hugo Merino 2016-apr-09

Muy asumible. Una vez llegas hasta el refugio, lo demás es un paseo (de hora y media, aprox.) hasta la cima. Muy buenas vistas!

Vicent Máñez 2016-apr-09

Gracias Hugo por comentar, me alegro mucho que os gustara. Es una zona muy bonita y con muchas posibilidades para el senderismo.

• taperero 2016-nov-22

el amigo miguel€ tiene razon escribid en castellano ,para que todo el mundo pueda leer y entender

• Bild av RobinBongiovi

RobinBongiovi 2017-feb-02

Hola, un dubte: al inicio decís que empieza en Cocentaina. ¿Es correcto o debería poner Agres? Gràcies!

Vicent Máñez 2017-feb-03

Tens raó, deuria possar Agres. Vaig a corregir-ho. Gràcies.

• Bild av RobinBongiovi

RobinBongiovi 2017-feb-03

Gràcies. A vore si demà puc fer la ruta. ;-)

• Bild av aansari

aansari 2017-dec-03

I have followed this trail  verifierade  View more

Es una de las rutas interesante lo recomiendo

• Bild av miconet1970

miconet1970 2017-dec-18

I have followed this trail  verifierade  View more

Buena ruta,bien descrita

• Bild av correcaminos44

correcaminos44 2018-apr-06

Una ruta muy bonita la cual no me canso nunca de hacer, y esta vez ha sido especial por que venia mi hijo conmigo, nosotros hemos subido a los dos picos, y hoy hemos podido disfrutar sobretodo en la primera parte de la ruta de un mar de nubes bajo nuestros pies, un placer para los sentidos.
    Gracias por compartir.-

Vicent Máñez 2018-apr-06

Gracias por valorar. Me alegro mucho que la disfrutes con Tú hijo.