Tid  8 dagar 21 timmar 29 minuter

1,8
3,6

Visad 157 gånger, ladda ned 9 gånger

i närheten av la Trinitat Nova, Catalunya (España)

LA TRAVESSA
Curta caminda que ens portarà pel vessant més oriental de la serra de Collserola, entre els límits municipals de Barcelona i Montcada i Reixac.

La zona de Torre Baró del parc natural (sic) de Collserola, amb el permís del turó de Montcada, segurament sigui la part més degradada, deixada i que menys invita a conèixer de tot l'espai natural. A la multitud de torres elèctriques i cablejats que creuen en paralel la serra, cal afegir la desgràcia de ser una de les zones del parc que més pateixen incendis forestals, cremes que eviten una regeneració boscosa de l'entorn.

A més a més, si hi aneu a caminar un diumenge, hi trobareu innombrables residus de botellots. Hem fet aquesta ruta quan aquets eren prohibits, però tot i així, les deixables d'ampolles de vidre i gots de plàstic es troben sovint al mirador de la Torre Baró i a les zones de lleure de Can Cuiàs i el Fondal.

De la ruta cal destacar el mirador de l'Estrella. Colpeix treure el cap a aquell punt panoràmic abocat sobre una autopista i vistes a una muntanya escapçada (turó de Montcada), elevació que un dia posseia una ermita romànica dalt del cim, perduda amb l'explotació cimentera.

La ruta acaba a l'estació de metro (L11) de Can Cuiàs, estació situada a Montcada i Reixac. Però aquells qui vulguin conèixer millor casa nostra, els invito a anar fins a l'estació de tren de Torre Baró (Rodalies), situada al barri de Ciutat Meridiana de Barcelona. Un barrri amb moltes pendents i amb la curiosa particularitat del seu nomenclàtor. Tots els carrers porten noms de muntanyes. Així que no és estrany que us trobeu caminant pels carrers Agudes, Pedraforca, Costabona, Moixeró, Rasos de Peguera.... Per cert, per a més curiositat, els noms de carrer del barri de Can Cuiàs (Montcada i Reixac) bona part d'ells duen noms de flors: carrer de les Gardènies, carrer de les Petúnies, carrer dels Geranis...

DIFICULTAT
Ruta sense dificultats. Per pujar al cim del turó de Canyelles hi ha una variant directa (waypoint) que si es fa servir puja al cim per un petit esperó rocós. El cim del turó de Canyelles està format per una esplanada o és habitual fer-hi pícnic els caps de setmana de bon temps. Però el punt més elevat és rocallós i aeri (poca alçada) si ens enfilem dalt de tot.

ELS TRENS

INICI: estació de Trinitat Vella (Metro) : situada al barri del mateix nom de Barcelona. Final de línia de la L3 i L5. No hi trobareu serveis al voltant.
FINAL: estació de Can Cuiàs (Metro) : dins el barri de Can Cuiàs de Montcada i Reixac. Si voleu ampliar els coneixements del vostre país i com us comentàvem més amunt, us invitem a travessa a peu el barri barceloní de Ciutat Meridiana fins a la propera estació de rodalies de Torre Baró .

Podeu consultar aquí la informació sobre línies i horaris de TMB.

Tågstation

Estació de Can Cuiàs

Carrer pavimentat

Bergspass

Coll de Canyelles

Coll de Peirà 257 m

Coll de Roquetes

Deixem PR (agafem corriol)

Deixem PR C-171.

Dipòsits

Korsning

Variant directa al turó de Canyelles

Entrada Zona de pícni (ponent)

Entrada Àrea del Fondal (escales)

Picknick

Entrada Àrea del Fondal (ponent)

Tågstation

Estació Trinitat Nova (Metro)

Risk

Bergstopp

Turó de Canyelles 304 m

Zona de lleure de Can Cuiàs

Àrea de Lleure de Can Cuiàs.

Picknick

Àrea del Fondal (zona de lleure)