Tid  4 timmar one minuter

3,3
6,5

Visad 682 gånger, ladda ned 30 gånger

i närheten av Sant Celoni, Catalunya (España)

LA TRAVESSA

Agradable ruta que ens portarà a recórrer íntegrament el SL C-79 la Vall d'Olzinelles, un sender local que ressegueix bona part de la vall d'Olzinelles resseguing el torrent homònim que baixa dels cims més alts del Montnegre.

La ruta s'inicia a l'estació de tren de Sant Celoni, i tot i que hem de creuar les vies del tren, una carretera, una autopista i el riu Tordera, sengles passos inferiors i un pont de vianants faciliten de forma ràpida i agradable la transició des de l'espai urbà fins a Can Draper, punt d'inici del sender i d'entrada al parc del Montnegre-Corredor.

El sender recorre agradables camins i senders ombrívols sovint a tocar del torrent d'Olzinelles. Si fem l'itinerari durant la primavera o després d'unes bones pluges, la natura de l'entorn ens oferirà un paisatge verd, frondós i humit, regat amb aigua que baixarà remorosament aigües avall.

La travessa està esquitxada de punts d'interès que no ens faran perdre l'atenció en cap moment, especialment a la primera part. Fonts, basses, ponts, arbres monumentals i ermites són alguns dels al·licients amb què ens trobarem. En algun punts s'han instal·lat plafons que ens ajudaran a interpretar el medi amb explicacions de l'indret i amb el nom de l'arbre d'interès que tenim davant.

DIFICULTAT

Caminada sense cap dificultat. L'ascens és continuat i tranquil tota l'estona fins a la cota 321 m (zona Suro dels Músics), el punt més elevat de la travessa. A partir d'aquí la baixada, sempre per pista, és dreta i directa.

ELS TRENS

INICI/FINAL: estació de Sant Celoni : La travessa s'inicia i acaba a Sant Celoni (Vallès Oriental). L'estació es troba al centre del poble i fora de l'edifici hi ha alguns bars on poden esmorzar o picar alguna cosa.

Podeu consultar aquí els horaris dels diferents transports:

- RODALIES DE CATALUNYA

Träd

Aladern fals de Can Valls (plafó)

Aqueducte de Can Valls

Bassa de l'Aranyal

Utsikt

Camps de civada

Risk

Carretera d'Olzinelles

Cedre de Can Valls

Informationspunkt

Cruïlla ruta circular (plafó)

Korsning

Els Quatre Camins

Tågstation

Estació de Sant Celoni (R)

Eucalitptus

Font de la Rectoria

Font de l'Aranyal

Font del Senyor Rector

Fontän

Font i basses de la Pega

Arkeologisk lokal

Forns de pega de Can Valls

Pas inferior AP-7

Pas inferior C-35

Tunnel

Pas inferior vies del tren

Korsning

Pla de les Mines (cruïlla)