Aktivitet

160514 BERGADÀ. 100 Cims (E) ( nº 158 ) ' Cogulló d'Estela ' des d'Espinalber

Ladda ned

Foton från leden

Bild av160514 BERGADÀ. 100 Cims (E) ( nº 158 ) ' Cogulló d'Estela ' des d'Espinalber Bild av160514 BERGADÀ. 100 Cims (E) ( nº 158 ) ' Cogulló d'Estela ' des d'Espinalber Bild av160514 BERGADÀ. 100 Cims (E) ( nº 158 ) ' Cogulló d'Estela ' des d'Espinalber

Av

Statistik för leden

Avstånd
12,57 km
Höjdökning
607 m
Svårighetsnivå
Medel
Höjdsänkning
607 m
Max höjd
1 854 m
TrailRank 
94 4,9
Min höjd
1 255 m
Ledtyp
Slinga
Tid
4 timmar 49 minuter
Koordinater
4339
Uppladdad
14 maj 2016
Registrerad
maj 2016
  • Betyg

  •   4,9 7 Recensioner

i närheten av Castellar del Riu, Catalunya (España)

Visad 9600 gånger, laddats ned 558 gånger

Foton från leden

Bild av160514 BERGADÀ. 100 Cims (E) ( nº 158 ) ' Cogulló d'Estela ' des d'Espinalber Bild av160514 BERGADÀ. 100 Cims (E) ( nº 158 ) ' Cogulló d'Estela ' des d'Espinalber Bild av160514 BERGADÀ. 100 Cims (E) ( nº 158 ) ' Cogulló d'Estela ' des d'Espinalber

Vägbeskrivning

 


Per veure l'àlbum de fotos d'aquesta ruta aneu al següent enllaç :


 100 Cims Cogullo Estela 14-05-16


VALORACIÓ GLOBAL : Caminada pensada per assolir el 100 Cims del Cogulló d’Estela ( wpt 07 ) . Avui hem trobat males condicions climatològiques per la forta calamarsada del dia anterior. Aquest fet ens ha complicat bastant el darrer tram del cim, amb un curt pas amb corda i un estret pas força aeri.


APROXIMACIÓ : La BV-4243 duu als Rasos de Peguera. Al km 4 ( càmping Font Freda ) agafem a la dreta una pista asfaltada que diu Espinalber. Quan s’acaben les cases arribem a un revolt a esquerra on veiem un pal indicador ( wpt 01 ) . En aquest punt deixem el cotxe.


ORIENTACIÓ i GPS : ( Fàcil+ ) Anem bona estona pel PR- C 73. Tot i així molt recomanable, com quasi sempre, portar GPS.


   100 Cims "Cogulló d'Estela" 


DIFICULTAT Física : ( Fàcil ).


DIFICULTAT Tècnica : ( Moderat ).


PASSOS PERILLOSOS : ( Moderat ) El darrer tram del Cim, amb certa timba pot resultar complicat. Avui teníem complicacions afegides per la forta calamarsada.


DESCRIPCIÓ : Com sempre, els wpt pretenen indicar els punt més significatius, interessants i conflictius de la caminada.


   Santuari de Corbera 


TIPUS DE CAMÍ : La tornada és quasi tota per pista ja que les dreceres que havia vist en altres tracks resten tapades per la poda d’arbres. La resta de la ruta preciosa amb força vegetació i aigua, en especial des de can Deu ( wpt 04 ) fins el Coll d’Estela ( wpt 06 ).


AIGUA : Font del Tagast. ( wpt 05 ).


COBERTURA GPS i Mòbil : Movistar quasi opac. Proporcionalment millor el 3G/4G.


DADES TÈCNIQUES : Temps en moviment :4Hr 16’ . Desnivell llegit 683+. El Track passat pel sedàs del Garmin Connect dona (713+).


 


  Ruïnes de Can Deu 


POSSIBLES VARIANTS : Podem tornar pel mateix camí i ens estalviem el llarg tram de pista. També podem anar en cotxe fins Corbera ( wpt 02 ) i a mitja tornada per la pista agafar un altre ample camí que surt a Can Deu ( wpt 04).


MENJAR : Hem dinat al Camping Font Freda (938220474) Bon menú de cap de setmana ( 14 € ). Tracte familiar.


BIBLIOGRAFIA : Ed. Piolet tenen cartografia de la zona ( Ruta Caracremada).


 


  Al fons el Cogulló


NOTA : Com que aquests comentaris van adreçats al Wikiloc , on la majoria dels usuaris empren el GPS, cada cop faré més curta la descripció de l’itinerari i intentaré donar ajut per tenir una “idea global” de la ruta pensant “com i amb” una persona que porta un GPS.


Quan faig la valoració de la dificultat de la ruta, sempre em refereixo a la tècnica. La part física, al menys per a mi, són uns números que tothom te que adaptar al seu estat de forma. Malgrat tot, crec que no hi ha una “fórmula màgica” d’us universal que elimini la visió subjectiva.


Així en lloc d’estendre’m en una literària descripció del recorregut, intentaré donar la suficient informació per a que el lector sàpiga, abans de sortir, el que es trobarà a la ruta. De fet, només vull explicar la informació que jo busco en una ruta penjada per un company al wikiloc ---- .


Diuen que una imatge val més que cent paraules, per això pujo part de les fotos que faig a cada sortida. Donen una bona primera visió dels llocs.


Trobo a faltar l’apartat de “muntanya” dins el wiki. Està molt clar el que és alpinisme, però al menys per a mi, el terme “senderisme” és massa ample i fa difícil la valoració de la dificultat tècnica i Física.


 


 

Waypoints

IkonParkeringsplats Höjd 1 257 m
Bild av01 Aparca PR 73 Bild av01 Aparca PR 73 Bild av01 Aparca PR 73

01 Aparca PR 73

01 Aparca PR 73 14-05-16

IkonRuiner Höjd 1 328 m
Bild av02 La Rovira Bild av02 La Rovira Bild av02 La Rovira

02 La Rovira

02 La Rovira 14-05-16

IkonReligiös plats Höjd 1 422 m
Bild av03 Santuari Corbera Bild av03 Santuari Corbera Bild av03 Santuari Corbera

03 Santuari Corbera

03 Santuari Corbera 14-05-16

IkonRuiner Höjd 1 529 m
Bild av04 Can Deu Bild av04 Can Deu Bild av04 Can Deu

04 Can Deu

04 Can Deu 14-05-16

IkonFontän Höjd 1 718 m
Bild av05 Font de Tagast Bild av05 Font de Tagast Bild av05 Font de Tagast

05 Font de Tagast

05 Font de Tagast 14-05-16

IkonBergspass Höjd 1 784 m
Bild av06 Coll d'Estela Bild av06 Coll d'Estela Bild av06 Coll d'Estela

06 Coll d'Estela

06 Coll d'Estela 14-05-16

IkonBergstopp Höjd 1 851 m
Bild av07 100 Cims (E) ' Cogulló d'Estela ' Bild av07 100 Cims (E) ' Cogulló d'Estela ' Bild av07 100 Cims (E) ' Cogulló d'Estela '

07 100 Cims (E) ' Cogulló d'Estela '

07 Cogulló d'Estela ( 100 Cims ) 14-05-16

IkonWaypoint Höjd 1 334 m
Bild av08 LaTorreta Bild av08 LaTorreta Bild av08 LaTorreta

08 LaTorreta

08 LaTorreta 14-05-16

Kommentarer  (17)

  • Bild av TARRAGONINA
    TARRAGONINA 20 maj 2016

     

    Jag har följt den här leden  Läs mer

    Entorn increïble

  • Bild av Bemba
    Bemba 15 juli 2017

    .

  • Bild av Bemba
    Bemba 15 juli 2017

     

    Jag har följt den här leden  Läs mer

    .

  • Bild av GERCA
    GERCA 17 juli 2017

    Gràcies per la teva bona valoració

  • Bild av Joaquim Roig
    Joaquim Roig 4 jan. 2019

     

    Jag har följt den här leden  verifierade  Läs mer

    Entorn excepcional, una mica de risc sobretot al baixar les grimpades, nosaltres sí hem trobat i fet els corriols que tallen camí a la tornada, molt entretinguda i maca tota la ruta.
    Molt agraït per el track.

  • Bild av GERCA
    GERCA 5 jan. 2019

    Gràcies Joaquim per la teva bona valoració

  • Bild av manuel haba.
    manuel haba. 20 apr. 2019

     

    Ha sido una sorpresa esta ruta y ha sido agradable. Hubiera estado bien subir al Coll de Tagast, he visto como el track avanzaba y volvía, he hecho lo mismo y he vuelto. Hubiera estado genial. El resto precioso y fácil de seguir. Hoy hacía sol y mucho viento pero todo espectacular. Gracias por compartir.

  • Bild av Joaquim Roig
    Joaquim Roig 20 apr. 2019

    Muy agradecido por la valoración, así da gusto publicar.
    Un abrazo.

  • Bild av esteban.torrano
    esteban.torrano 24 apr. 2021

     

    Jag har följt den här leden  verifierade  Läs mer

    He seguit la teva ruta i m'ha sigut molt fàcil de seguir i de fer. Les vistes com sempre espectaculars. La baixada la hem fet una mica per sender i una altra mica per camp a traves. Gràcies per compartir-la.
    Salut!

  • Bild av GERCA
    GERCA 24 apr. 2021

    Gràcies Esteban pel comentari i valoració

  • Bild av Jorge González
    Jorge González 14 apr. 2022

     

    Jag har följt den här leden  verifierade  Läs mer

    L'he fet avui. Gràcies. Si que fa una mica de respecte la baixada des del cim, però a poc a poc es fa bé. El track resulta fàcil de seguir, com sempre en les teves rutes.

  • Bild av GERCA
    GERCA 15 apr. 2022

    Gràcies Jorge pel comentari i valoració

  • Bild av excursionistes
    excursionistes 7 maj 2022

     

    Jag har följt den här leden  Läs mer

    Ruta molt bonica i agradable, molt fàcil de seguir i ben explicada. Els passos una mica complicats que comentes que hi ha abans d'arribar al cim ara estan equipats amb cadenes que faciliten l'accés. Moltes gràcies per compartir.

  • Bild av mvallesa
    mvallesa 27 dec. 2023

    Avui he fet aquesta ruta. Un dia genial i unes vistes espectaculars.
    Ens ha encantat. Gràcies ..

  • Bild av Sergi Cases pastor
    Sergi Cases pastor 8 aug. 2025

    U9, SL u

  • Bild av Sergi Cases pastor
    Sergi Cases pastor 8 aug. 2025

    88 uuuua 0i888

  • Bild av Sergi Cases pastor
    Sergi Cases pastor 8 aug. 2025

    8uuiU9z

Du kan eller den här leden