Ladda ned

Registrerad

november 2022

Sök efter vandringsområde

Hitta leder som startar eller passerar genom dina valda områden.

Skaffa Wikiloc Premium Uppgradera för att slippa annonser
Sök efter vandringsområde Sök efter vandringsområde
Var den första som applåderar
Dela

Visad 18 gånger, laddats ned 1 gånger

i närheten av Lanaye, Wallonia (Belgique)

Tegenover het dorp Eijsden ligt aan de overzijde van de Maas het Franstalige dorpje Ternaaien (Lanaya). Tijdens deze bijzondere grottenwandeling passeert u liefst 18 mergelgrotten! Vanuit het dorpje wandelt u naar de brug waar u een mooi uitzicht heeft op de rotsen en steekt u het Albertkanaal over. Via een leuk bospaadje loopt u naar een trappenpad en klimt u de Montagne St. Pierre op. Boven wandelt u langs de ene na de andere mergelgrot die u ook kunt verkennen. Daarna wandelt u een weg omhoog langs een mooi uitkijkpunt en loopt u over een plateau. U daalt door het bos af naar een schitterend uitkijkpunt met uitzicht op het kanaal en de Maas en dan volg u een panoramisch voetpad langs hoge mergelrotsen. Via een trappenpad daalt u af naar de brug en loopt u terug naar de kerk. Van Pasen t/m oktober kunt u ook in Eijsden starten en met het pontje overvaren. In de route zit een steil trappenpad omhoog.