Tid  4 timmar 56 minuter

2,6
5,2

Visad 359 gånger, ladda ned 17 gånger

i närheten av Escaladei, Catalunya (España)

Preciós recorregut pel Montsant, sortint d'Escaladei i finalitzant a la Cartoixa d'Escaladei, passant per la Pietat, Cova Roja, Grau de l'Escletxa, Punta del Boter, la cinglera del Boter l'Enderrocada, Mas de Forçans, Mas Nou dek Barranc de l'Àliga, el Pas de l'Ase, camí del Tancat, el Collet i finalitzant a la Cartoixa d'Escaladei.

Recorregut espectacular, majoritàriament per corriols ben fressats i senyalitzats , tret de dos trams, un una mica perdedor, amb el camí desdibuixat a la baixada de la cinglera del Boter i l'altre pel Pas de l'Ase, que és visible, però està una mica brut i amb vegetació abundant i punxosa.

Recomanable pantalons llargs.

Paisatge espectacular!! Molt i molt recomanable.

Època:
Recorregut per fer preferentment fora del cor de l'estiu ja que anirem durant gran part del trajecte per zones altes i poc boscoses amb poca ombra i la zona és molt calorosa.

Dificultat:
Moeerada. Hi ha una petita grimpada prèvia a l graus de l'escletxa i en el el mateix graus s'han d eposar les mans. No es complicada i apta per tots aquelles que n'estan acostumats a petites grimpades. Hi ha cable al sortint de l'escletxa i que dona seguretat. No obstant això es més complicada i engorrosa la baixada al barranc després de la carena del Boter que el terreny es pedregós, amb una mica de tartera i el corriol molt desdibuixat. Trobarem fites en alguns punts però en aquest tram no. També cal tenir en compte que si el terreny es humit rellisca força.

IMPORTANT: Recorregut fet en sentit antihorari. No es recomana fer-lo en sentit invers , ja que la baixada prèvia a l'escletxa, tot i tenir un cable es pendent i amb el pati davant nostre si pot donar vertigen a qui en pateixi.

Altre informació:
Recorregut circular fent en sentit horari, que és l'aconsellable.

Trobarem marques i senyalització vertical en gran part del recorregut i fites en altres,. Compte que a la baixada de la carena del Boter no hi ha ni marques ni fites. Cal seguir el track.

Es considera que els recorregut penjats a Wikiloc són per seguir-los amb GPS, cosa que es recomana portar, ja que no es es pot garantir el seguiment del recorregut sense aquest aparell i passar-nos de llarg algun trencall. L'autor no es fa responsable del seguiment del recorregut només amb la descripció, que en cap cas és una guia de la ruta.

Accessos:
Sortida: El llogaret d'Escaladei. Arribada. Cartoixa d'Escaladei. Poseu fer-la circular baixant de la cartoixa a Escaladei pel camí asfaltat que hem fet de pujada.