Aktivitet

130509 2 x 100 Cims. Baix LLobregat .' Puig Cendrós ' i ' (E) St Salvador de les Espases '

Ladda ned

Foton från leden

Bild av130509 2 x 100 Cims. Baix LLobregat .' Puig Cendrós ' i ' (E) St Salvador de les Espases ' Bild av130509 2 x 100 Cims. Baix LLobregat .' Puig Cendrós ' i ' (E) St Salvador de les Espases ' Bild av130509 2 x 100 Cims. Baix LLobregat .' Puig Cendrós ' i ' (E) St Salvador de les Espases '

Av

Statistik för leden

Avstånd
8,82 km
Höjdökning
478 m
Svårighetsnivå
Medel
Höjdsänkning
478 m
Max höjd
484 m
TrailRank 
85 4,8
Min höjd
91 m
Ledtyp
Slinga
Tid
2 timmar 40 minuter
Koordinater
2558
Uppladdad
9 maj 2013
Registrerad
maj 2013
  • Betyg

  •   4,8 5 Recensioner

i närheten av Olesa de Montserrat, Catalunya (España)

Visad 8685 gånger, laddats ned 446 gånger

Foton från leden

Bild av130509 2 x 100 Cims. Baix LLobregat .' Puig Cendrós ' i ' (E) St Salvador de les Espases ' Bild av130509 2 x 100 Cims. Baix LLobregat .' Puig Cendrós ' i ' (E) St Salvador de les Espases ' Bild av130509 2 x 100 Cims. Baix LLobregat .' Puig Cendrós ' i ' (E) St Salvador de les Espases '

Vägbeskrivning

Cada cop estic més convençut de la gran eina que representa pel món del senderisme, i de molts altres deports, aquest portal del wikiloc. Així he trobat el track penjat pel company Albert Lavall que m’ha permès assolir els meus “100 Cims” nº 73 i 74 aprofitant la seva tasca de recerca ja que no he trobat cartografia de la zona ( a part dec l’ICC )
Al quilòmetre set de la C-55, hi ha un indicador de trànsit que posa “La Puda”. Seguim la pista molt malmesa fins trobar un pal indicador de Sant salvador de les Espases (waypoint). Aparquem el cotxe i comencem a caminar pujant graons. El sender ben fressat va a cercar el torrent ( barranc) de l’Afrau. Anem guanyant altura malgrat algun tram de tobogan. El pas de motos ha deixat en mal estat les rases del camí. Arribem a una roca amb una pintada contra el els motoristes. En aquest punt ( waypoint) deixem el camí, que duu fins a St Salvador, i anem a la dreta tot seguint unes fites.
Ara guanyem altura per terreny pedrós. Creuem el barranac ( torrent ) per anar cap el coster dels roquers de l’Afrau. Anem cap al E fins entroncar amb un sender (waypoint) mol a prop del pla del Fideuer, al que arribem després d’anar a la dreta. Seguim la pista i de seguida agafem el corriol que ens permet assolir el 100 Cims del Puig Cendrós ( waypoint) des d’on gaudim de les vistes del Monestir de Montserrat i de l’ermita de Sant Salvador.
Desfem fins el pla i tot seguint la retolació de Sant Salvador caminem uns metres pel camí de l’anada. En arribar al waypoint marcat abans del pla ,seguim recta deixant a l’esquerra el sender pel que havíem vingut. Pugem cap els roquers de l’Afrau fins un petit portell conegut com a Coll de Sant Bernat, on hi trobem una petita imatge. Unes boniques llaçades d’un ombrívol corriol ens baixen fins el Coll de Bram ( waypoint) on entronquem amb una pista que de seguida deixem tot seguim els rètols de St Salvador.
Anem a cercar el coster per l’altre vessant de la pujada per apropar-nos a l’ermita. En arribar al seu peu agafem un corriol que ens hi puja ( waypoint ) i obrint una porta pugem al mirador ( waypoint) des d’on gaudim de la vista del Monestir i la muntanya de Montserrat.
Desfem per un curt camí de ronda ( camí de la burreta) que ens torna al peu de la curiosa ermita. Ara seguim el rètol de Can Tovella per davallar suaument fins el torrent del Salvador que seguim una estona fins entroncar amb una pista ( waypoint) que duu a unes torres elèctriques. Anem a la dreta seguint la pista una estona. fins que esdevé un camí amb rases malmeses de lletja petjada.
Seguim pel camí de Can Tovella fins entroncar amb una pista ben ample i amb varietat de senyalitzacions ( veure foto ). Anem a l’esquerra. Un cop al pla passem a frec de l’antic balneari de la Puda ( waypoint) avui dia deixat de la mà de Déu. Uns metres més i arribem al cotxe.


Gràcies company Albert ....

**** : He passat el track pel sedàs del Garmin Connect, però crec que no ha corregit bé el desnivell, ja que segons els meus càlculs volta els sis-cents metres.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

IMPORTANT : La dada del temps emprat en fer la ruta és refereix al que estem en moviment , no al temps total que òbviament és més alt.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

NOTA del 18-10-20 : A la època en la que vaig fer aquesta ruta , no acostumava a posar-hi massa comentaris. Amb el temps he anat desenvolupant una espècie de fitxa que permet tenir una idea més clara del recorregut i de tota una sèrie de paràmetres a tenir en compte.
Recomano a tothom que vulgui fer aquesta ruta i per extensió a totes les que tenen 3 anys o més que contrasti amb tracks més actuals ja que amb el pas del temps els camins canvien força.
El usuaris "PREMIUM" del wikiloc, 10€ a l'any, disposen d'una bona eina per fer recerca de rutes semblants a una d'antiga. Així és pot visualitzar al mapa rutes amb zona de pas o inici comú a la que ens interessa. Posteriorment podem filtrar per usuaris, època de gravació i tota una sèrie de paràmetres
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Waypoints

IkonBergspass Höjd 451 m
Bild avColl de Bram Bild avColl de Bram Bild avColl de Bram

Coll de Bram

Coll de Bram 09-05-13 Agafem una pista després de baixar dels Roquers de L'Afrau

IkonKorsning Höjd 446 m
Bild avCruïlla Pla Fideuer Bild avCruïlla Pla Fideuer Bild avCruïlla Pla Fideuer

Cruïlla Pla Fideuer

Cruïlla Pla Fideuer 09-05-13 Pla del Fideuer ( cruïlla de camins )

IkonKorsning Höjd 248 m
Bild avDeixa Camí Espases Bild avDeixa Camí Espases Bild avDeixa Camí Espases

Deixa Camí Espases

Deixa Camí Espases 09-05-13 Bona la pintada. Aquí deixem el camí que puja a Sant Salvador

IkonKorsning Höjd 337 m
Bild avEntronca pista Bild avEntronca pista Bild avEntronca pista

Entronca pista

Entronca pista 09-05-13 Després de deixar la barrancada sortim a una pista

Bild avErmita St Salvador Espases Bild avErmita St Salvador Espases Bild avErmita St Salvador Espases

Ermita St Salvador Espases

Ermita St Salvador Espases 09-05-13 Fins i tot hi ha una cova.

Bild avInici Fi Ruta Bild avInici Fi Ruta Bild avInici Fi Ruta

Inici Fi Ruta

Inici Fi Ruta 09-05-13 A la C-55 ( Km 7) rètol "La Puda" ......

IkonRuiner Höjd 92 m
Bild avLa Puda Bild avLa Puda Bild avLa Puda

La Puda

La Puda 09-05-13 Antic balneari.

IkonBergstopp Höjd 484 m
Bild av100 Cims ' Puig Cendrós ' Bild av100 Cims ' Puig Cendrós ' Bild av100 Cims ' Puig Cendrós '

100 Cims ' Puig Cendrós '

Puig Cendrós 09-05-13 Poc conegut 100 Cims

IkonBergstopp Höjd 373 m
Bild av100 Cims (E) ' St Salvador de les Espases ' Bild av100 Cims (E) ' St Salvador de les Espases ' Bild av100 Cims (E) ' St Salvador de les Espases '

100 Cims (E) ' St Salvador de les Espases '

St Salvador Espases 09-05-13 Mirador damunt de l'ermita

Kommentarer  (13)

  • Bild av GERCA
    GERCA 10 maj 2013

    Fins i tot hi ha una cova. /outdoor-trails/130509-2-x-100-cims-baix-llobregat-puig-cendros-i-st-salvador-de-les-espases-4453338#wp-4453343

  • Bild av GERCA
  • Bild av GERCA
  • Bild av GERCA
    GERCA 14 juli 2013

    Les vistes del Monestir són úniques .....

  • TARRACO55 5 okt. 2013

     

    Jag har följt den här leden  Läs mer

    La zona sembla no donar per massa però la veritat és que la caminada està prou be.

  • Bild av Dídac QS
    Dídac QS 1 feb. 2015

     

    Jag har följt den här leden  Läs mer

    La dificultat recau en el fet que hi ha trams amb cert pendent, però el seguiment de la ruta és molt fàcil. Jo he optat un cop arribat a Sant Salvador de les Espases, començar el descens en busca del waypoint on hi ha la cita cap als moteros, i així fer-la una mica més curta.

  • Bild av Dídac QS
    Dídac QS 1 feb. 2015

    Les vistes de Montserrat i del seu santuari, són molt boniques. Per cert, jo vaig aparcar el cotxe tan bon punt vaig agafar el desviament de la Puda, es tracta d'un antic abocador clausurat i que permet aparcar uns 7-8 vehicles, i així no cal fer la pista. Vigileu els dies de calor, ja que hi ha molt poca ombra, per no dir gens. Bona ruta.
    Gràcies Gerca.

  • silviabc3 31 jan. 2016

     

    Jag har följt den här leden  Läs mer

    Bon track! Preciosa ruta. Gràcies per compartir!!

  • Bild av jrocaan
    jrocaan 3 dec. 2016

    Molt bona caminada, hi ha una mica de tot. Gracies.

  • Bild av rberne8
    rberne8 31 dec. 2018

     

    Jag har följt den här leden  verifierade  Läs mer

    Molt bona ruta, amb bones vistes al Monestir de Montserrat

  • senex_venerabilis 23 feb. 2019

     

    Jag har följt den här leden  Läs mer

    Ruta muy bien explicada, de poca dificultad técnica (tal vez ayudó que la hiciera en días muy secos), dificultad física intermedia (pero todo es relativo), interesante, variada y con buenas vistas. Gracias por compartir.

  • Bild av David Mora Garcia
    David Mora Garcia 21 feb. 2021

    La ruta está muy bien, es bonita, pero cabe decir que tanto subiendo como bajando, son tráileres duras con piedras. Esto solo lo comento x si hay alguien mayor o que no esté un poco en forma la quiera hacer.

    Gracias por compartir

  • Bild av Òscar Guàrdia
    Òscar Guàrdia 31 mars 2025

    Bona ruta, feta aquest cap de setmana passat. A l'inici hi ha bastant desnivell per un camí pedregós, però sense dificultat. Cal tenir en compte que no és una pista planera.
    L'accés a l'ermita de Sant Salvador de les Espases està prohibida, hi ha un parell de cartells que indica que el camí està tallat per perill de despreniments. Tot i així, a l'arribar-hi vaig trobar-hi bastant gent.
    Bones vistes a Montserrat.

Du kan eller den här leden