Tid  6 timmar 33 minuter

4,4
8,7

Visad 2125 gånger, ladda ned 133 gånger

i närheten av Les Angles, Région Languedoc-Roussillon (France)

Sortida circular d'Esquí de Muntanya que puja al Pic de Pam (2470 m.) des de els Angles.

És una sortida fàcil, 16 km i uns 800 metres de desnivell positiu, amb molt poc perill d'allaus, però que passa per una bonica varietat de paisatges: Valls, Boscos d'avets, boscos de pi negre, Llacs i el Pic de Pam.
El període recomanable és des de l'hivern fins al començament de la primavera, i s'ha de tenir en compte que de vegades si ha fet molt de vent al arribar al cim faltarà neu i la part final potser haurem de carregar una mica els esquís a la motxilla. També si ja és a finals de temporada, de vegades falta una mica de neu a la pista que baixa de la jaça de Ganyades arribant al Estany de Balcere. Però tot i així la sortida no quedarà deslluïda.
Punt de sortida:
Si arribem en cotxe als Angles, travessem el poble i seguim les indicacions del Llac de Balcere i aparquem el cotxe a l' inici dels itineraris d'esquí de fons i raquetes que van a la Font Grossa i al Llac de Balcere.

Petita descripció del Itinerari:

Prenem la pista d'Esquí de fons i raquetes que va a la Font Grossa, comença pla i en uns 100 metres gira a l'esquerra amb pujada fins casi arribar on surten les màquines trepitja neu de l'estació. A partir d'aquí i fins a la font grossa ens esperen uns tres km de pista entre avets,i sempre veient a la dreta el Pic de Pam i les suaus pales per les quals baixarem.
Quan arribem a la Font Grossa la pista de raquetes s'acaba i el camí continua entre boscos de pi negre i deliciosos meandres portant-nos fins al Llac de Balmette, el qual travessarem normalment per la dreta.
Després d'un parell de pujadetes arribarem a la cabana de la Balmeta, on s'acaben el boscos i on se'ns obrirà una fantàstica panoràmica que va des del Carlit, Pic de la Cometa, Perics i el Pic de Pam que és on pujarem.

Girem direcció nord-est cap el Pic de Pam seguint el traç que més ens vingui de gust. El cim és molt pla i està compost de 3 mini cims.
La baixada la farem primer per unes amples pales que ens portaran a una Cabana al costat del lloc anomenat "Les tres Fonts" (a l'estiu es veuen però a l'Hivern no) i poc a poc ens anirem endinsant al bosc i quan arribem a un pla amb arbres tallats anirem girant cap a l'esquerra i baixant entre els arbres arribarem a la Jaça de Ganyades on hi ha dues cabanes, una és per els pastors i l'altre és un refugi lliure.

Des de la Jaça de Ganyades agafarem la pista forestal que ens portarà al Llac de Balcére i d'allà al punt de sortida.