Tid  5 timmar 43 minuter

Uploaded den 30 december 2013

Recorded december 2013

Visad 1361 gånger, ladda ned 64 gånger

i närheten av Sant Vicenç de Torelló, Catalunya (España)

Ruta FANTASTICA!! obtinguda tot enllaçant diversos tracks d’altres ususaris del wikiloc, que recorre part de les serres de Milany i que ens porta desde St.Pere de Torelló fins a Vallfogona. En aquesta ocasió vaig realitzar la ruta en companyía d’en Dani (dcvsys al wikiloc), i la vam disfrutar moltíssim!

Considero que és una ruta apte per motos de fins a 130 kg., i imprescindible amb rodes de tacs. Amb motos més pesades hi hauríen dificultats (esdevingudes del pès) en alguns punts al llarg del recorregut.

A nivell tècnic l’únic tram complicat es trova a l’inici de la sortida (un cop deixem la carretera i havent recorrgut uns dos kilòmetres per pista) fins a La Vinyeta. Tot i que no és molt llarg, es tracta d’un tram molt pedregós que -amb terreny humit o gelat- resulta dificultós. Aquest tram es pot evitar realitzant el mateix itinerari que es fa al final, però en sentit contrari.

També cal destacar altres dues dificultats:
1 - Unes fangueres molt fondes a mitat de recorregut en sentit Vidrà-Vallfogona, que nosaltres vam poguer sortejar sense problemes passant pels marges. No ho vaig controlar, però aquest tram de fangueres pot ser d’entre 1 o 2 km.
2 - Un terreny pistero, però molt fangós, present en bona part del tram Vallfogona-Vidrà, i que fa que la conducció sigui molt i molt divertida!...i també delicada.

Al llarg de la ruta s’han de obrir i tancar molts filats i tanques pel control del bestiar. En aquest sentit, al arribar a La Vinyeta hi ha una porta tancada que és sencill de sortejar passant pel costat. També hi han varies senyals de prohibició per circular, però anant a ritme tranquil i amb respecte, nosaltres no vam tenir cap problema.

Un cop comentades les “dificultats”, també cal esmentar que a nivell paissagístic és una ruta sensacional, que transcorre per prats, boscos i fagedes impressionants, a través d’una varietat de pistes molt xules, divertides, i entretingudes, que ens permeten gaudir d’allò més de l’entorn que ens envolta.

Parada Tècnica per esmorçar a Vallfogona  Bar/Granja FORN…la veritat que està força bé: entrepans de tot tipus i carns a la brasa. Molt bé de preu. Sens dubte és un lloc recomenable!

Nota important: s'ha d'anar amb el dipòsit de benzina ben ple, ja que a Vallfogona no hi ha benzinera.