Ladda ned

Registrerad

augusti 2021

Friluftsnavigering

Följ miljontals friluftsleder via din smartphone. Fungerar även offline!

Skaffa Wikiloc Premium Uppgradera för att slippa annonser
Friluftsnavigering Friluftsnavigering
Var den första som applåderar
Dela

Visad 575 gånger, laddats ned 0 gånger

i närheten av Anyós, La Massana (Andorra)

Ruta per carreteres andorranes, feta en bici gravel (millor en bici de carretera). El recorregut ens portarà a pujar 2 grans ports de muntanya emblemàtics i ascendits diverses vegades tant al Tour de France com a La Vuelta (el primer com a final d'etapa i el segon de pas).

Sortint d'Anyós, nucli proper a La Massana, primerament afrontem la llarga ascensió al Port d'Arcalís, de categoria especial: assolim el cim, situat a la part més alta de l'estació de ski d'Ordino-Arcalís, amb gairebé 24 km a les cames. Després de les fotos de rigor amb diversos elements commemoratius del pas del Tour de France i els paisatges espectaculars a cota 2.229m, realitzem el llarg descens i, una vegada tornem a arribar al poble d'Ordino, afrontem el segon port, el d'Ordino, en aquest cas de 1ª categoria. Aquest ascens és més curt (poc més de 9km), si bé tant o més dur, perquè no persenta cap descans i ja portem l'altre a les cames. Una vegada assolit el coll, ens acostem fins el popular Mirador del Cap del Quer (abarrotat de gent...) i desfem el camí baixant vertiginosament fins a Ordino i d'aqui cap al punt d'inici: però abans de donar la sortida per finalitzada, decidim pujar fins la part antiga del poble i l'ermita de Sant Cristòfol d'Anyós, per tal de fer els primers kms del port de Beixalís, també inclòs al Tour aquest mateix 2021.
Religiösa platser

Anyós (Sant Cristòfol)

• Bild av Anyós (Sant Cristòfol)

Carretera ascencs Arcalís

Monument Ordino-Arcalís

• Bild av Monument Ordino-Arcalís
Informationspunkt

Pista ski Ordino-Arcalís (zona inferior)

• Bild av Pista ski Ordino-Arcalís (zona inferior)