Visad 286 gånger, ladda ned 7 gånger

i närheten av Manresa, Catalunya (España)

La sortida d'avui combina carretera amb poc trànsit i pista forestal de bon fer.
Deixem Manresa pel camí vell de Rajadell, a a Rajadell seguim cap Aguilar de Segarra, també deixem enrera. Poc abans del Sant Pere Sallavinera surt un camí a la dreta que va cap a Can Pallares. El seguim fins arribar al molí de Boixadors. A la nostra esquerra seguim el camí de la font Puda. Anem creuant fonts, la del Trullàs, font del Ferro. Anem pujant, a la nostra dreta el torrent de la font Puds. A la nostra esquerra queda el turó de Boixadors i el castell. Finalment trobem el GR 7 que surt de Sant PerevSallavinera i pel Castell de Bioxadors ens du al coll de la trilla.
Comença a ploura, la baixada esdevé relliscosa amb el fang. En arribar a la carretera de Parades la creu i cap a trobar la carretera de Vallmanya, deixo enrera les masies de Cal Ponç, Vilansosa Nou, Vilansosa Vell, la Casanova.
Comença la pujada que amb du al Santuari de Pinós.
Parada i fonda al hostal de Pinós.
Després del avituallament, desfaig el camí fins a Vilansosa Vell. Treball a l'esquerra que segueix la carena fins ca l'Ase Negre. Ara cap a la dreta per Pratbarrina, el Mas i pujada fins la Creu Grossa. Castelltallat i finalment en França baixada arribo a Callús i moviment a Manresa.
Sortida força llarga, amb parada al hostal de Pinós que en permet gaudir dels sensacional indret de Pinos i Castelltallat.