Visad 41 gånger, ladda ned 2 gånger

i närheten av Cauterets, Occitanie (France)

Pujada pel costat "fàcil" del Tourmalet, des de Saint Sauveur. El punt d'origen és Couterets, petita població que és una important base per a esquí, bici de muntanya, descens BTT per pistes i amb un petit port de carretera, el Port d'Espagne, de nivell considerable però sense sortida.
Sortida en baixada des d'aquesta població fins a Pierrefite. Agafem la carretera cap a Saint Sauveur, ull, força transit!! i d'aquí, en direcció Bareges comencem la pujada. La festa comença al Km 25, on veiem el primer cartell que indica el kilometratge restant, 15, i el pendent del proper Km. Ara a disfutar fins que faltin 2.5 Km on el pendent supera constantment el 10%. Ah, faltant uns 8 km trobareu a ma dreta la variant Lautent Fignon, tancada al transit...... tenia pinta de pujar a sac i no tenir bon asfalt.... no sé.
Obviament trobareu als fotògrafs que us faran la foto-record de rigor i que, qui no?, pagarà amb gust els 14-15 € que costen!!!
A dalt val la pena parar una estona després de uns 40 km i poquet, disfrutar del'ambient i prendre alguna cosa per a refer-se en el bar-restaurant de dalt, un petit museu del que és el Tourmalet. El local el porten uns xicots de Yecla i de Granada que estan contents de poder parlar amb gent del'altra banda del Pirineu. L'estat en que vaig arribar em va impedir preguntar si feien un "Bahamontes" , el bocata chorizo que es fotia l'home quan arribava a dalt.
A baixar com un coet, la pendent i la carretera ho permeten, però guardant el resto per a la pujada a Cauterets, on trobem també un bon tram al 10%
Resum, val molt i molt la pena fer algun cop un dels grans ports del Tour, absolutament recomanable.