Ladda ned

20 juni 2021

Registrerad

juni 2021

Skapa listor över dina leder

Organisera de leder du gillar och dela dem med dina vänner.

Skaffa Wikiloc Premium Uppgradera för att slippa annonser
Skapa listor över dina leder Skapa listor över dina leder
Var den första som applåderar
Dela

Visad 90 gånger, laddats ned 1 gånger

i närheten av Bellver de Cerdanya, Catalunya (España)

Segon dia de pedalada per la Cerdanya, amb sortida de Bellver de Cerdanya i arribada a Alp. Aquesta etapa transcorre per la baga, pujant per les estribacions del nord del Moixeró.

Des de l'alberg de la Bruna, on ens hem allotjat acabem d'arribar a Bellver de Cerdanya per carretera, travessem el Segre i pugem les costes de la vila encimbellada. Sortim per la zona esportiva cap a Talló. Parada obligada al santuari de Sta. Maria de talló d'origen romànic s.XI, i més amunt , seguint el GR-107 la bonica ermita de St. Serni de Coborriu.

Comencem a enfilar per pista de terra ampla amb pendent suau per la vall d'Ingla, un congost de gran bellesa, amb el riu d'Ingla que ha obert una vall angosta i amb boscos d'avets que semblen un jardí. Passada la font d'Ingla deixem el riu i continuem pujant constants fins al refugi de Cortals d'Ingla. Parada i refrigeri abans d'arribar al punt més alt del track,1760 m, a l'encreuament amb el coll del Pendís.
Baixem un kilòmetre i mig per pista molt ampla amb transit de cotxes i ens desviem a l'esquerra per visitar el mirador del cap del Ras, una punta amb vista panoràmica a tota la Cerdanya i al Pirineu. Retornem a la pista i comença una baixada trepidant, passant per prats pintats de groc amb la florida de la ginesta, fins al refugi del Serrat de les Esposes, o simplement el refugi de Riu, com el coneixen els del país.
Continuem baixant encara més picats fins el poble de Riu de Cerdanya. Toca remuntar per asfalt el poble i, passant per sota la carretera C-16 que surt en aquest punt pel túnel del Cadí, comencem a baixar fins el poble d'Urús. Seguint per carretera i deixant Das a l'equerra, acabem d'arribar a Alp, final de etapa i de la nostra particular volta a la Cerdanya.

Pedalada espectacular pel territori Ceretà, on hem pogut comprovar la realitat d'un territori meravellós, on les èlits n'han fet la seva segona residència, portant un model de "prosperitat" discutible, però també hem viscut la Cerdanya inhòspita, amb racons feréstecs i descobrint un romànic autèntic a cada poblet on no ha arribat el turisme.

Pedalada el dia 13/6/2021 amb en Pep, Martí, Alfons, Joan, i la Loli, i la intendència d'en Xevi i l'Albert que no va poder fer la segona etapa per avaria.