9,0

Visad 45 gånger, ladda ned 1 gånger

i närheten av Belltall, Catalunya (España)

Magnifica "ruta del Cister", seguint el GR175, que uneix els monestirs de Vallbona de les Monges, Poblet i Santes Creus.
La ruta esta perfectament indicada en tot el seu recorregut ( menys a l'interior de les poblacions), quasi tota la ruta es fora de l'asfalt, no deixo mai el GR175 que es ciclable quasi al 100% encara que hi ha un parell de punts que obliguen a posar el peu a terra:
-sortint de Vallbona una pujada (costa de les garrotades) d'uns 500m amb molta pedra solta.
-aprox. al km 22, al final d'un corriol, l'aigua ha desgastat força el terreny.

Decideixo fer la ruta en varies etapes pel fet de fer-la en solitari impera la prudència, sense cap pressa i al mateix temps per poder-ne gaudir de cada raconet.

RESUM DE LA RUTA:

Sortint de la porta de l'esglèsia de St. Pere del Belltall i donant un tomb pel poble, de visita obligada, m'encamino cap al nord on a la mateixa carretera hi ha l'encreuament cap a l'esquerra que agafo en direccio a Rocallaura.
Tots els encreuaments estan ben assenyalats en tota la ruta i tambe trobo en cada població una cartell descriptiu del lloc.
Creuant Rocallaura hi ha una forta pujada que posa a punt a qualsevol ciclista. Seguint per entre boscos s'arriva a Vallbona de les Monges per un petit corriol de baixada. Parada obligatoria per refer forces, agafar aigua (molt necessaria en tota la ruta i en aquesta epoca de l'any) i fer les fotos adients.
Sortint de la vila una costa pedregosa i escalada, pujada dificultosa per sort un tram curt. En un constant ascens, s'arriva a la tranquila vila de Montblanquet, s'agafa l'encreuament de l'esquerra, la pujada es lleugera i en breu es passa per l'encreuament del santuari del Tallat, la ruta segueix per entre molins eolics, el vent es proposa frenar la marxa pero sense aconseguir-ho massa entro en un corriol de baixada que en el seu tram final esta molt erosionat pel pas de l'aigua.
En aquest punt canvia el paissatge, ara estare acompanyat fins al final de vinyes, oliveres, camps de conreu diversos i un cami amb lleugera pendent negativa que alleugera el pas. En creuar l'autopista i les vies de l'ave entro a l'Espluga de Francolí i en lleugera pendent sortim de la ciutat trobant a la dreta un cami que duu fins les proximitats del monastir de Poblet. Parada mes que obligada per a dinar i gaudir del lloc.
Fi de la primera part de la meva "personal" ruta del Cister. El proper estiu la segona part...