Tid  en dag 5 timmar 15 minuter

Uploaded den 16 december 2016

Recorded december 2016

Visad 9188 gånger, ladda ned 686 gånger

i närheten av Rocafort de Queralt, Catalunya (España)

Primer agraïm a l'Alfons Sanchez l'haver compartit la seva Ruta del Cister i també als btterus que han comentat el recorregut per tal millorar-lo i poder-ho fer sobre la bici.

Més informació i actualitzacions a la web oficial de la Ruta del Cister

Tenim uns anys (+50) i no ens agrada empènyer la bici, ho hem aconseguit fent 2 petites modificacions:

La primera evitant la pujada al Coll de Maldà (cal empènyer la bici pujant i després baixada tècnica i pedregosa), per aixó a Montbrió de la Marca (km 2.3) ens hem desviat a Coll de Puig de Gaigs, passant per Vallespinosa i al poc enllaçant amb el GR a Coll de Valls.

La segona evitant el camí tallat passat Vallbona de les Monges, gràcies a "Voypaya". Hem triat la teva segona opció i al Coll de l'Olla (km 94.1) ens hem desviat a la dreta per carretera (500 m.) i el primer encreuament a la esquerra, pista que tornar a enllaçar amb el GR.

I un petit afegit ha estat pujar al Santuari del Tall, es passa molt a prop (km 82.5) i val la pena pujar, precioses vistes panoràmiques.

Resumint, tota "ciclable", de dificultat moderada, gairebé tot per pistes que ens han permès gaudir d'una tranquil·litat excepcional en un paisatge de secà per les comarques de l'Alt Camp, la Conca de Barberà i l'Urgell.

Hem fet el recorregut en dos dies, sortint de Rocafort de Queralt i allotjant-nos a la Hostageria del Monestir de Poblet amb un allotjament i esmorzar molt recomanable, a més ens ha permès fer l'última visita guiada del monestir a les 17:25.

El segon día es més tranquil i varem arribar a l'hora de dinar a Rocafort, bon menjar casolà al Restaurant Mircla, a tocar la carretera

Dues rutes recomanables:
Girona Volta 624km
CAT 700 suau 510km

RECORREGUT:

Rocafort de Queralt a Poblet: 62,5 km +1400 m.
Poblet a Rocafort de Queralt: 51,2 km +1000 m.

1er dia: Rocafort de Queralt - Montbrió de la Marca - Vallespinosa - El Pont d'Armentera - Monestir de Santes Creus - El Pla de Sta María - Figuerola del Camp - Prenafeta -Montblanc - Monestir de Poblet

Sortim de Queralt pel camí a Montbrió en suau ascens i per bona pista, en un puja i baixa que ens permet anar escalfant les cames.
En arribar a Monbrió deixem el GR i creuem el poble camí del cementiri, pujada costant sense cap tram difícil fins arribar al Coll de Puig de Gaigs.

Aquí baixem per pista una mica malmesa que ens deixa a la carretera TV-2015, divertit descens de 2 km fins arribar a Plans de Vallespina.
Passem el cementiri entre camps de cultiu amb la Serra de Comaverd al davant i al poc la pista ens porta al Coll de Valls, on enllaça el GR 175 que ve del Coll de Maldà.

Baixada per bona pista, creuem el Torrent de Collmagi i seguim pels camps elms de Cal Bell i Cal Guixó i entre bosc de pi anem pujant fins a la Urbanització Can Rui.
Bona pista i bonic paisatge en descens constant fins al Port d'Armentera.

Per suau pista en la marge esquerra del riu Gaià arribem al Monestir de Santes Creus, parada obligada, visita ràpida i petit descans.
Creuem el riu i en suau ascens arribem al pla, on creuem tot de camps de conreu d'ametlles i oliveres amb singulars barraques, destacant per la seva estructura la Barraca de l'Augè.

Seguim planejant fins al Pla de Sta. Maria i al poc Figuerola del Camp on iniciem la pendent més forta del dia, pujada en ziga-zaga constant, suau i per bona pista, que ens permet veure la panoràmica fins al mar (avui amb núvols).

Arribem al Coll de Coloma (768 m.) ,parada contemplativa abans d'iniciar un llarg descens entre pins fins arribar a Prenafeta, on trobem un inesperat vigilant (gall) just a la cruïlla.

Baixada per divertida pista i sender fins arribar a Montblanc, creuem el pont vell del riu Francolí i pugem pel Baluard de Santa Anna.

Tormen a pista en bonic puja i baixa entre camps de cultiu fins a l'Espluga, i sense entrar seguim en direcció a les Masies.
Les forces ja flaquegen, ultimes costes entre oliveres i amb vistes a Poblet.
Ultim tram d'asfalt des de les Masies a Poblet.

2º dia: Monestir de Poblet - L'Espluga de Francolí - Santuari del Tallat – Montblanquet - Vallbona de les Monges – Belltal – Forès - Rocafort de Queralt

Sortim ben esmorzats de Poblet i en baixada constant entrem a l'Espluga, creuem el Portal de la Font Major i el riu Francolí tot seguint el GR-175 i al poc ja estem planejant per camps de conreu i passant petits masos.

Suau ascens per bona pista fins a Mas d'en Jover i al poc sortim a la carretera TV-2338 que pujarem fins al Cap de Coll.
Seguim GR per les Costes, la boira ens dificulta la visió i arribem a l'encreuament del Santuari del Tallat. Forta pujada asfaltada, visita al santuari on contemplem la panoràmica des d'aquesta talaia.

Descens per pista-corriol a enllaçar amb camí que ens condueix al bonic poble de Montblanquet.
Cada vegada hi ha mes boira, però la pista està molt bé i ens permet un bon ritme de baixada, creuem la Serra de les Monges i arribem a la part mes destrossada del camí, ja amb vista a Vallbona de les Monges.

Parada amb petit refrigeri al bar i iniciem una pujada molt regular fins al Coll de l'Olla (km 94.1), on deixem el GR i prenem l'alternativa comentada al principi (girem a la dreta per asfaltada 500 metres i agafem el primer desviament a la esquerra que puja un tros per asfalt i es converteix en pista ), i al poc enllaçem amb el GR.

Pujada constant amb camps de conreu a banda i banda i algun mas abandonat fins arribar a Belltall.
Creuem aquest bonic i ben reconstruït poble pel seu carrer major i agafem el camí de Forès en direcció als aerogeneradors.

Pujada suau fins a agafar una senda a la dreta amb baixada una mica tècnica que ens condueix a Forès, tot entrant per la Bassa del Pla.

No pugem al poble i pedalem últim i divertit descens pel Camí de Rocafort, creuant el poble i arribant just a l'hora de dinar.

00 Rocafort de Queralt

28 kommentarer

• Bild av Alfons Sánchez

Alfons Sánchez 2017-jan-19

Una molt bona opciò, companys, ho probarè sens dubte! Ens veiem als camins.

+50 2017-jan-20

Gràcies per la teva ruta, la vam gaudir molt.
    Ja pensem en repetir-la a la primavera, amb els camps en la seva esplendor

• Bild av Javisi

Javisi 2017-feb-20

Hola Autor+50,Dissabte passat vàrem fer la ruta d'una tirada i està molt ben traçada, fàcil de seguir, el fet d'evitar el pedregar després de Rocafort s'agraeix!, Gràcies per compartir!!!

La dificultat tecnica la poso com a difícil perquè hi ha algun tros que es una mica tècnic, la resta es rodadora.

+50 2017-feb-20

Javisi !!!Molt forts!!! per fer-ho d'una tacada i una mica d'enveja (la vam gaudir més tranquils).
    Respecte a la dificultat tècnica depèn del si el terra es mullat o sec.
    Crec que tècnicament només hi ha tres corriols difícils:
    1. km 4.5 petit tram baixant el Coll de Puig de Gaigs (evitable prenent la pista a l'esquerra que condueix a la mateixa carretera).
    2. km 89 Baixada a Vallbona de les Monges, triturat i molt relliscós ... motos
    3. km 106.5 Sender baixant a Forès (evitable seguint la pista fins la carretera i després a la dreta a Forès)
    Bones pedalades

• Bild av aprono

aprono 2017-mar-30

Hi +50, such a great route you uploaded! The views are incredible, the route is technically easy and 100% cyclable. There are some stretches with lose stones but they are short and not many. We did it in one day, total time 9 h 34 min, moving time 8 h 25 min. Please keep going and upload more routes like this!

+50 2017-apr-06

We also share the goals of this classical route posted by Alfons Sanchez, Ruta del Cister but we adapted into our level of suffering and skills. We can not do this in one day as you did!
    Congratlations and thanks for de comment.

Good pedaling!

• Bild av Xarly Celma

Xarly Celma 2017-apr-17

Molt bona ruta! Gràcies

+50 2017-apr-18

a seguir gaudint d'aquests paratges

• elSersi 2018-feb-14

Ruta molt molt recomanable!

+50 2018-feb-16

el Serci, gràcies pel teu comentari

• Bild av Joan1570

Joan1570 2018-apr-02

Muy buena ruta, con alforjas penaliza un poco más pero el no empujing es bastante real, muy buena alternativa al oficial, con caminos en buen estado (salvo algun tramo) y unos paisajes espectaculares. Felicidades por la ruta
    Saludos

+50 2018-apr-02

Joan, por la valoración veo que has disfrutado de esta versión más tranquila de la Ruta del Cister.
    Gracias por tu opinión, empuja a seguir colgando rutas.
    Bones pedalades

• Bild av agustí-CYCLOTURISME

agustí-CYCLOTURISME 2018-sep-24

La varem fer fa anys i es realment una gran ruta.
    Salut i pedals.

+50 2018-sep-25

Gran ruta d'Alfons Sanchez que nosaltres varem adaptar al nostre nivell de patiment en btt... poc.
    Ho varem passar molt bé i és de les que repetirem a la propera primavera
    Bones pedalades agustí

• Bild av Arual2010

Arual2010 2019-mar-06

Us volía fer una pregunta als que heu fet la ruta, la farem per setmana sant uns amics, la ideia es fer-la en tres díes, pedalem bé i portem bones bicicletes, però en fa por que sigui molt dura??? Faríem un día 50 km, un altre 45 kw i l'últim els restants. La farem xino xano, tranquils, però no se si es molt per nosaltres... Normalment fem sortides de dos-tres hores, amb una elevació màxima de 400 m com a molt... No se si hi ha pujades heavys... Moltes gràcies!!!

• elSersi 2019-mar-06

La podreu fer segur! Nosaltres la vam fer en 3 dies i no teniem ni bones bicis, ni acostumàvem a sortir. Hi ha algun "repechon" però res q no pogueu fer.

Sort

• Bild av Arual2010

Arual2010 2019-mar-06

Moltes gràcies elSersi!!! Em deixes més tranquil.la!!!

• octopus-free 2019-maj-02

Molt bona ruta, gràcies per compartir-la.

+50 2019-maj-03

octopus-free gràcies pel comentari i valoració, realment una ruta per gaudir en btt

• Bild av AFIBIKE

AFIBIKE 2019-maj-21

Gràcies per la informació. Hem reservat la Hostatgeria per fer-la el primer cap de setmana de juny. Ja us explicarem com va!

+50 2019-maj-21

Que gaudiu d'uns bons dies, ja direu
    bones pedalades AFIBIKE

• Bild av smarmengol

smarmengol 2019-jun-02

Aquest cap de setmana hem seguit la vostra ruta i ens ha encantat. Agraïm el vostre esforç en intentar explicar determinats detalls de la ruta, en especial els relatius als trams més tècnics de la ruta. No hi eren tots, però sí que molts d'ells.
    Crec que aquest track és un excel·lent referent per a qui vulgui seguir-lo.
    Salut i pedals!

+50 2019-jun-03

Gràcies smarmengol pel comentari i la valoració, per les fotos heu gaudit d'uns bons dies de primavera.
    És una ruta molt variada i paisajisticament gaudeixes en cada moment i més en aquesta època.

• Bild av antluis

antluis 2019-jun-26

Hola, hi han molts punts d'aigua??? Gracies

• Bild av smarmengol

smarmengol 2019-jun-27

A cada poble els téns ben assegurats.

• kiwies 2019-nov-04

Sortida exigent en alguns trams de pujada amb BTT.
    Molt bonica i recomanable.
    Recomano fer-la en 2 dies, ja que per fer-la en un día s ha d estar molt ben preparat.
    La ruta està senyalitzada durant tot el recorregut, i recomano parar poc, a fi efecte de poder-la fer en 2 dies comodament.

+50 2019-nov-05

kiwies gràcies pel comentari i valoració.
    Varem gaudir molt la ruta i aquesta propera primavera hi tornarem