Tid  4 timmar

Recorded juli 2014

-418 m

Visad 909 gånger, ladda ned 51 gånger

i närheten av Camp dels Pilans, Catalunya (España)

Volta per l'Alt Empordà sud seguint camins i pistes asfaltades entre pobles i visitant les esglésies i ermites romàniques de la zona.

Sortim de l'Escala pel Molí en direcció a Viladamat, que deixem a la dreta i travessem la C-31 en direcció a Sant Feliu de la Garriga per pista amb lleugera pujada. És una casa-castell fortificada amb l'església quasi aterrada, però encara habitada. Baixem per pista pedregosa i enfangada perquè la nit anterior ha plogut i passem el veïnat de Palau-Borrell i més avall Ventalló, els Masos i Vila-Robau. Travessem el Fluvià pel pont a Sant Miquel, i visitem l'església romànica monumental. Sortim per la carretera, però de seguida la deixem per pujar a St. Tomàs de Fluvià. Baixem per pista asfaltada fins a Vilacolum i continuem fins a Vilamacolum i visitem la bonica i isolada església de Sta. Maria.
Tornem a ser a la plana i el vent bufa fort, tant que costa de pedalar.
Girem ara en direcció sud cap a Torroella de Fluvià i parem a la Vila per visitar l'església de st Cebrià. Travessem el riu per l'únic pont possible i arribem fins a l'Arbre Sec per anar a buscar la pista de terra que segueix el marge dret del Fluvià. Ens passem el trencant de Saldet i arribem a l'Armentera.
Reculem fins a Saldet per visitar la curiosa església de Sta. Eugènia de Saldet, que està semi-soterrada. Continuem en direcció sud passant per Montiró i travessant camps de pomers arribem al veïnat de Cinc Claus on hi ha l'església de Sta. Reparada. Quedem tancats a la pista que porta a St. Martí d'Empúries perquè no és pot passar el rec i els camps s'han menjat el camí, i l'hem de desfer. Finalment arribem a la vila emmurallada d'Empúries i retornem a l'Escala pel passeig del litoral passant pel davant de les runes de la ciutat grega i les precioses cales rocalloses.

Ruta 100% ciclable i fàcil pel nul desnivell, però molt recomenable per perdre's pels camins de la plana de l'Empordà.

St. Cebrià

St. Sadurní­ de Montiró

St._Sadurní­_de__Montiró

• OriolPuy 2018-aug-26

Ruta molt interessant pels monuments arquitectònics on passa. Comentar que a l'inici de la ruta hem atravessat un rierol on ens hem mullat mínimament els peus. Gràcies per compartir-la!