Visad 875 gånger, ladda ned 22 gånger

i närheten av Riudecanyes, Catalunya (España)

Fantàstica (i molt dura) ruta que, sortint de l'estació de Renfe de Riudecanyes, ens permetrà rodejar la Mola de Colldejou i tornar a Tarragona.
Nosaltres hem agafat un tren que sortia de Tarragona a les 7.38h i arribava a Riudecanyes a les 8.10h. És a dir, que a les 8.15h ja estàvem pedalant.
De l'estació de Riudecanyes hem d'agafar un petit tram de carretera direcció al Pantà. Del Pantà, ens dirigirem a Vilanova d'Escornalbou després de pujar un petit collet (Coll del Damià) per asfalt. Després del Coll del Damià deixarem la carretera i agafem un bonic camí a la dreta que ens durà a Vilanova d'Escornalbou.
Després de Vilanova trobarem la primera pujada del dia (pujarem fins a la petita urbanització Rifàs). Pujada no gaire llarga, però que ja ens començarà a calentar les cames. De Rifàs, baixarem per pista fins a la carretera T322, que agafarem un parell de kilòmetres fins al poble de Colldejou. Carretera molt tranquila on segurament no ens creuarem amb cap cotxe.
Un cop a Colldejou, comença la primera pujada seriosa del dia, per pistes amb bastant de desnivell fins al Coll Roig. Un cop coronat el Coll Roig, agafarem una pista espectacular que ens durà, en baixada, fins al bonic poble de La Torre de Fontaubella, on podrem carregar d'aigua i fer un mos.
Després de La Torre de Fontaubella ens espera una pujada bastant dura fins a la "Caseta del Sord", amb una baixada posterior una mica trencada (aneu en compte). Un cop s'acaba aquesta baixada, agafarem una pista a l'esquerra i aquí trobarem la segona (i terrorífica) pujada del dia per la zona del Barranc dels Estrets de Maçanes fins al Coll del Guix. És una pujada físicament molt dura, amb rampes considerables i alguns trams amb pedra solta. De totes formes, amb una mica de força i tècnica, es pot fer tota dalt de la bici.
Un cop arribem al Coll del Guix, pujarem una mica més fins al Coll d'en Gros, on ens espera una baixada vertiginosa per pistes una mica pedregoses (aneu en compte) fins a la carretera T322 de Colldejou per on hem vingut abans. Al cap d'un parell de kilòmetres, deixarem la carretera a la dreta per endinsar-nos per la zona del Barranc de Rifà (espectacular). Ens esperen pistes entre bosc en baixada per una zona molt bonica. Desprès d'algunes pistes i algun que altre corriolet, arribarem a Montroig. D'allí, per pistes fàcils i ràpides anirem direcció Arboçet, Montbrió, Vinyols, cementiri de Salou, Vilaseca, Gavarres i arribarem a Tarragona (Aquesta última part -sobretot després de Vinyols- ja és bastant lletja, però... hem de tornar a casa)
Nosaltres, a ritme tranquil i amb una parada ràpida de bocata / barreta a la Torre de Fontaubella i alguna parada a Montroig per carregar d'aigua, hem arribat a Tarragona sobre les 13.30-13.45h. És a dir, que és una ruta que, si esteu bé físicament, la podreu fer perfectament amb un matí i estar per dinar a casa.
Físicament és una ruta bastant dura (surten gairebé uns 80km i 1600+). Tècnicament no té gaire dificultat, però heu d'anar en compte amb alguns trams amb pedra solta, grava i sorra. 100% ciclable!
Segur que us agradarà i gaudireu d'unes vistes espectaculars per les muntanyes que rodegen la Mola de Colldejou.