Tid  en dag 7 timmar 13 minuter

Uploaded den 24 juli 2017

Recorded juli 2017

Visad 1687 gånger, ladda ned 76 gånger

i närheten av Llívia, Catalunya (España)

Frustrats per mal temps els Pedals del Port que havíem preparat per fer el juny, vam haver d’improvisar una ruta d’un cap de setmana per treure’ns l’espina. La comarca de la Cerdanya ens oferia la possibilitat de fer una ruta d’alta muntanya, amb un paisatge fantàstic i amb la suficient proximitat per passar una única nit fora de casa.

Descartades la Volta a la Cerdanya proposada per l’Editorial Alpina i Cerdanya 360º per ser massa llargues i dures per fer en 2 dies, descobrim a la pàgina web de Pedals de Cerdanya, la “Volta a la Cerdanya”, una ruta dissenyada per fer en 3 dies, però que nosaltres ens veiem capacitats de fer-la en dos i per lliure, sense transport de maletes ni assistència.

Cal dir que aquesta ruta no forma part de les rutes organitzades per “Pedales del Mundo”.

Segons la web “El recorregut total consta d’uns 142 Km totals que es poden fer en unes 17 hores aproximadament amb una altitud màxima de 1782 metres i una mínima de 1009 metres i un desnivell positiu acumulat de 3389 metres”.

La ruta original surt d’Age i es pernocta a Meranges, el primer dia, i a Martinet, el segon. Aquestes dues primeres etapes coincideixen, pràcticament, amb part del recorregut de Cerdanya 360º.

Nosaltres decidim sortir de Llívia i dormir a Lles de Cerdanya. El segon dia retornarem a Llívia.

Un cop feta la ruta he de dir que ens va sorprendre la seva duresa, especialment el primer dia: Llívia-Lles de Cerdanya. Amb una distància d’uns 70 km i 2100 m +, paràmetres habituals en d’altres rutes per etapes que hem fet, vam comprovar que la ruta era dura de collons pel terreny, tant de pujada com de baixada i amb molta pedra, el que no permetia cap descans.

El segon dia pel vessant del Cadí i per la Vall de Segre, el terreny va resultar força més amable i ciclable.

Cal dir que no vaig estar fi cap dels dos dies i per això, juntament, amb les múltiples incidències mecàniques (especialment els portaequipatges) que van patir els meus companys, les mitjanes han sortit força més lentes del que és habitual pel nostre nivell.

Age

Talltendre

Talltorta

Torrent de la Borda

Torrent de la Borda (caminar)

Torrent de la Farga Vella

Trencant Montellà

Vilanova de les Escaldes

Éller

2 kommentarer

• Bild av Carles C

Carles C 2017-aug-24

Vam fer la ruta aquest Agost amb tres dies, fent Llívia - Malniu, Malniu - Martinet i Martinet - Llívia. La vam trobar força dura si l'haguéssim fet només amb dos dies. Tal i com diu la ressenya la primera part és la més exigent.

Vam haver d'acabar la nostra primera etapa al refugi de Malniu, ja que al poble de Meranges, en ple mes d'Agost no hi havia opció d'allotjament.

Així que va tocar allargar encara una mica més la ruta tant en km com en desnivell. Per no haver de fer els 10 km que separen Meranges de Malniu per la pista, vam desviar-nos poc després del trencant a Montmalús per una pista que s'acabava fent corriol, i fins a ensopegar la pista ja només a 2 km del refugi, però amb un fort desnivell.

Ruta dura, però molt bonica i en general ciclable, i el track un 10, molt fàcil de seguir!

• Bild av Naim

Naim 2017-sep-06

Caram Carles, encara devies trobar les nostres roderes i la meva suor. Felicitats per haver-la completat i gràcies per la teva aportació!