Tid  4 timmar 59 minuter

Recorded september 2015

7,4

Visad 790 gånger, ladda ned 47 gånger

i närheten av Mont-roig del Camp, Catalunya (España)

Mont-roig - Pratdip - Puig de la Cabrafiga - Colldejou - Mont-roig.

Tomb per la Serra de Llaberia, inclou l'ascens al Puig de la Cabrafiga.
Surto de Mont-roig pel camí (asfaltat) de l'Arranclavers, el deixo en uns centenars de metres per girar a l'esquerra i agafar el GR-172; baixa de la Mare de Déu de la Roca i em durà fins a Pratdip. Comença amb un bonic sender que enllaça amb el Camí dels Masos d'en Briva, de seguit passo pel pont de Rifà i a l'esquerra agafo el camí de les Pedreres. Després, el preciós (llàstima de les línies elèctriques) camí de l'Aufinac, que té un trosset de sender amb algun punt de dificultat (desnivell i pedra solta), em duu fins al camí de la Maçonilla. Passades les restes del Mas de l'Hereua ja segueixo el camí del Canal, asfaltat a partir d'aquí, fins a Pratdip. Un racó amb grans arbres al costat de la carretera (amb vistes al poble i al barranc de la Dòvia) és un bon lloc per agafar forces, aquí comença el sender de pujada al Puig.
A l'inici ja es pot deixar la bicicleta, tot i que, empenyent més que ciclant, arribo gairebé fins a la roca de Migdia. La pujada a peu, amb certa exigència (4,6 km/320 m+), és molt bonica, en guanyar alçada desapareix la vegetació (atenció amb el sol) i apareixen unes increïbles vistes que, a partir de pas del Gos i fins al dalt, es tornen panoràmiques, aquest tros és preciós. Al cim trobarem un vertex geodèsic i una petita caixa amb unes llibretes on deixar una signatura. El descens és pel mateix camí.
Un cop recuperada la bicicleta, el trosset de sender és ciclable de baixada, tot i que el fort desnivell, les pedres i la densa vegetació dificulten molt les coses, potser és millor deixar la bicicleta més avall, a l'inici d'aquest.
Per tornar desfaig el camí asfaltat fins al coll de la LLena i ja no el deixo per seguir pel camí de Pratdip a Colldejou, que puja a tocar del poble. A la dreta, un quilòmetre per la T-322 i agafo una bonica pista (el camí de Cambrils a Colldejou) que em deixa de nou a la T-322 ja a tocar de Mont-roig, on arribo de nou pel camí de l'Arranclavers.
Ruta que combina bicicleta de muntanya i muntanya sense bicicleta. He posat "Moderat" sense tenir en compte el trosset de sender de pujada al puig (també hi ha un puntet dificultós al camí de l'Aufinac), la resta és tot ciclable.
L'ascens a peu és una mica exigent, però té com a recompensa unes maravelloses vistes.

Temps en moviment: 3 h. 41 min
Recorregut a peu: 4600 m/320 m+ (1 h 52 min)

100 Cims (5/100)
Puig de la Cabrafiga: 613,9 mts.