Tid  5 timmar 32 minuter

Recorded december 2018

9,4

Visad 1027 gånger, ladda ned 106 gånger

i närheten av Castellcir, Catalunya (España)

Amb una bona colla d'amics. 5 bicis normals, 3 bicis elèctriques i un gos atòmic.
Track original de Bicisprint.

Castellcir-Collsuspina (mil i un corriols) MTB 2018 from bttmania.org on Vimeo.

En bona companyia: Domènec, Lluis, Manyà, Marcelo, Totof, Xavi, Xus i sense bici en Leal.

Video: https://vimeo.com/306236150

La totalitat de la ruta es ciclable amb algun esglaò, pas de torrent o tronc que et fan baixar de la bici només puntualment.
Molts corriols començant només sortir de Castellcir, pujada dura al Castell de la Popa, però no la més difícil, sender boscà cap al Collet de la Rovira del Cerdans, baixada cap a Sta Maria a la Sauva Negra, sender preciós a la solella de Sta Maria, corriol de la baga de Pujalt i tram de pistes pel Pla de Castellar.
Hi ha 4 punts de pas que indiquen la variant que va a les antenes del Castellar per fer una baixada trialera cafre només apta per experts, el track no hi va.

Preciosos boscos i arribada a Collsuspina per fer un mos.
Portem uns 5Km on predomina la baixada i després del Camí Ral entrem al meravellós sender del Toll i del torrent del Mal, pràcticament 7 quilòmetres de gaudi continu, sender boscós en baixada, travessem torrents, gorgs, racons perduts i alguna dificultat del tot assumible.
A l'hivern massa fangós en algun tram de camí però la bellesa dels corriols compensa més que de sobres.

El punt més baix és a la zona de la Fàbrega i El Vapor, vora la carretera de Castellterçol, podria ser un bon punt per començar i acabar si veniu en cotxe, per exemple al pont del Molí Nou. No us perdeu la Poua del Vapor, sorprenent per enorme, con la de la Vinyota, pas lluny d'aquí.
Seguim per pista en una pujada suau fins la increïble masia d'Esplugues, una casa en una Bauma que ha estat habitada durant 1000 anys!! i amb pont romànic, un racó molt especial.
De nou encorriolats des del gual d'Esplugues fins la bauma de Fontscalents on abans rajava aigua tèbia, ara ni raja ni és calenta. Un senderol amagat ran d'aigua i el darrer plaer del dia. Travessem la riera per darrer cop i per pista fem 1.5Km de pujada sota Vegetàlia fins la pista encimentada cap a Castellcir on es pot fer un mos informal a Casa Sala o un àpat gastronòmic a la Pizzeria (en majúscules!) Il Maestro.

Gorgs M de Deu

Bon bany a l'estiu
Picknick

Balma de Fontscalents

Font (no sol rajar gaire), picnic, Mare de Déu i un racó ben especial. Abans era aigua calenta.

Gual de Fontscalents

Pujada dura

Risk

Baixada cafre

Només experts, per això no forma part d'aquesta traça Només conec dos ciclistes i un gos que el baixen tot sense problemes

Sender flow

Esplugues

Mas antiquíssim, llegiu els rètols informatius

Riera Fabrega

vatten

Font de La Roca

dreta-esquerra

Priner dreta amunt i de seguida esquerra avall

Puja suau

PISTA

Vattenfall

Salt d'aigua

Glaó sobtat, no et distreguis mirant el salt d'aigua

Atencio

8 kommentarer

• Bild av totof

totof 2018-dec-10

El Dani ens va preparar un recorregut memorable, farcit de corriols i un entorn preciós, en algun tram s'ha de baixar puntualment i en dues pujades empènyer una mica (els que no van electrificats), però això no l'hi treu gens la bellesa a la ruta.
    L'àpat a Il Maestro, brutal, com diria aquell.

dani_pent 2018-dec-10

Gràcies per venir, per la valoració i per les fotos!

• Bild av OSC4R

OSC4R 2018-dec-15

I have followed this trail  verifierade  View more

Excel·lent track. Està tan ben fet que ha estat facilíssim seguir-lo. El track fins i tot té senyals de pas que t'indiquen cap on tirar a les cruïlles. L'entorn és espectacular i els corriols divertidíssims. Per si fos poc, està trufat de punts interessants com el Castell de Popa, les Baumes, els salts d'aigua, els rierols, les coves del Toll, etc. Gràcies al seu autor per penjar-lo, que m'ha permès experimentar aquesta ruta tan bona. Tracks així donen tot el sentit a Wikiloc!

dani_pent 2018-dec-15

Gràcies Osc4r, m'alegro molt que t'hagi agradat. Són corriols divertits però fàcils en un entorn màgic!

• Bild av Castelamo

Castelamo 2019-apr-18

I have followed this trail  verifierade  View more

Fantastica ruta, ens han sortit 990 de desnivell positiu i 40 kms.
    Moltes gracies !!

dani_pent 2019-apr-19

Moltes gràcies
    Ja estic acabant de preparar una variant amb més corriols diferents

• cristroya 2019-dec-30

Fantástica ruta en un entorno brutal...muy divertida y parajes sorprendentes. De las mejores que he hecho. Muy recomendable. Hemos empezado al lado de la carretera en uno de los puntos más bajos de la ruta, lo recomiendo. Trialeras muy divertidas. Hay zonas que hay que estar bien atento al gps para no equivocarse.
    Gracias al autor por compartirla!!

dani_pent 2019-dec-30

Moltes gràcies cristoya, m'alegro molt que hàgiu disfrutat.
    Sort que no plou fa dies, alguns senders es compliquen amb la mullena.

A la mateixa zona teniu 1002, 1003 i 1004 senders, que no repeteixen gaire, i aviat la perla de Castellterçol que s'estrenarà en breu.