Koordinater 2538

Uploaded den 7 februari 2017

Recorded februari 2017

Visad 1034 gånger, ladda ned 62 gånger

i närheten av Lleida, Catalunya (España)

Aquesta ruta s'inicia la ciutat de Lleida i arriba fins a la Ermita de la Mare de Deu de les Garrigues situada al TM. de El Soleràs.

He pensat en la ruta més curta possible per fer-la el mes assequible possible però sense renunciar a travessar la Reserva Natural de Mas de Melons per la zona del Pla de Roquissos i passant a la vora del Mas que li dona nom.

Tot el recorregut evidentment, és per zones de seca per pistes revirades molt entretingudes amb el típic paisatge Garriguenc, de seca ple d'oliveres i ametllers.

De tornada passem pel cantó de El Cogul, pel centre de Aspa i tornem per la zona de la Timoneda d'Alfes cap a Lleida. Com he dit, he fet el recorregut més curt possible però si es vol complicar una mica a partir de Aspa es pot seguir la trialera del riu Set fins passat Alfes.

IMPORTANT: Per pujar a la Ermita a partir del punt marcat com a cruïlla s'ha de travessar primer una finca d'ametllers, desprès es segueix el camí que va donant accés a les diferents terrasses també plantades d'ametlles fins que donem a una pista final bastant abandonada, que inicialment es confon una mica amb la vegetació però que ràpidament millora i es pot arribar fàcilment fins dalt. Son uns 200-300 metres una mica difícils per la pendent però crec que mereix la pena fer-los encara que sigui a peu.

En tot cas si algú no es veu amb cor de fer-los, pot girar a la cruïlla marcada a la dreta i enllaçar de nou amb la ruta uns metres mes endavant i saltant el pas per la ermita i seguint cap al Cogul.

Ermita de la Mare de Deu de Les Garrigues

Ermita de construcció força recent a meitat de camí entre el pobler de l'Albagés, El Soleràs, El Cogul i Els Torms.
Ruin

Cabana / Diposit

Petit diposit cobert amb una construcció en pedra seca
Borg

Castell d'Aspa

Building of interest

Mas Melons

vatten

Aspa

Crossroads

Cruilla

Cap a la dreta seguim cap a la Ermita a l'esquerra la evitem i enllacen a la ruta un pel més endavant
Ruin

Cabana / Diposit

Diposit d'aigua cobert d'una petita construcció en pedra seca.