Ladda ned

• Lätt att följa

• Landskap

Väderprognos

Ett bra tips som hjälper dig att välja din friluftsutrustning och dina kläder!

Skaffa Wikiloc Premium Uppgradera för att slippa annonser
Väderprognos Väderprognos
Var den första som applåderar
2 kommentarer

Dela

Visad 339 gånger, laddats ned 26 gånger

i närheten av l'Escala, Catalunya (España)

Passejada per la Plana Empordanesa, entre l'Alt i Baix Empordà, pujant al Puig Segalar i visitant esglésies i ermites romàniques de la zona.

Sortida des del port vell de l'Escala per la ronda del Padró fins a la rodona de entrada a Empúries-l'Escala. Desviament per pista pel molí d'en Dou i les Corts, encreuament amb la carretera de Viladamat i arribada fins a Cinc Claus. Per la pista lateral s'arriba a Viladamat, i passant per davant l'església de St Quirze, travessa el poble i agafa el lateral de la C-31 fins al trencall del Castell de la Garriga. Passo pel costat del conjunt monumental de St Feliu de la Garriga, format per l'església de romànica del s.X, en semi-runa i l'interior a mig excavar, ple de tombes i sitges, però amb la volta sencera i una torre quadrada imponent. Al costat un casal-castell del s.XVII de grans dimensions, murallat i coronat amb merlets i espitlleres que està en bon estat de conservació. La pista continua ara en pujada suau i sostinguda, però amb algun repetxó, fins al Puig Segalar (177 m). Bones vistes a la Plana de l'Empordà i el Montgrí.

Baixada ràpida per pista pedregosa de la muntanya de St Grau fins al poble de Tor, amb l'església romànica de St. Climent. Per carretera s'arriba al poble de la Tallada d'Empordà, poble emmurallat amb l'església romànica de Sta Maria del s.XI, que inicialment fou la capella del castell.

Sortida del poble travessant la carretera C-31 pel pont alçat i segueix el camí de Bellcaire, enmig de cultius de pomeres i girasols . Arribada al poble, enfilat en un turó coronat pel palau castell, visito l'eglésia pre-romànica de St Joan de Bedenga del s. IX.

Continua seguint la ruta Pirinexus, que passa al costat del rec del Molí i arriba fins a l'Escala. Entra per Riells i segueix el passeig fins el port d'en Perris.

Volta ràpida i fàcil per la Plana de l'Empordà amb una pujada per pendre vistes al Puig Segalar, i visitant poblets i esglésies de la zona.

Pedalada el 3/08/2021.

2 kommentarer

• Bild av Urivs

Urivs 18 aug. 2021

Jag har följt den här leden  verifierade  Läs mer

Ruta molt txula. Visitant el romànic de la zona i vencent la monotonia de l'Empordà més pla amb una pujadeta que ens brinda unes vistes superiors al que es podria esperar del desnivell. L'església de sant Feliu de la Garriga baixant a Viladamat ja mereix l'excurció.

• Bild av Carlos bcn

Carlos bcn 1 sep. 2022

Molt bona ruta! Molt suau, ideal per fer una mica de turisme sobre rodes. Bones vistes des del Puig. Gràcies per compartir!

Du kan eller den här leden